יום שבת, 17 בנובמבר 2012

ליישר, ליישר, ליישר!


מתוקים אצלי זו חולשה. לא מהצד האוכל, אלא יותר מהצד המכין.
אני כל שבוע רוצה להכין משהו אחר שנתקלתי בו בשיטוטים חסרי תכלית ברחבי המרחב הוירטואלי או מתוך עשרות ספרי הבישול והאפייה שיושבים על מדפים ובעיקר צוברים אבק.
בשביל לשמח אותי לא צריך ספר גדול עם תמונות צבעוניות (למרות שזה גם עוזר...) גם מתכון קטן, בעמוד האחורי של איזה ספרון במדף העליון של הספריה עם ספרי הבישול בבית של ההורים.
אני לא סתם מתארת משהו שאני חולמת עליו, אלא מתכון ספציפי של עוגת גבינה אפויה שחבוי לו על הכריכה בצד הפנימי של ספרון קטן של קינוחים בכתב היד של אמא שלי.
מתכון די ישן שלא מאכזב לעולם. לא בקלות ההכנה ולא בתוצאה שגורמת לרצות לשבת ו"ליישר" את העוגה בתבנית.

המתכון המקורי
כן, אני יודעת שעוגות גבינה הן לא העוגות הכי דיאטטיות שיש (אבל איזה עוגה כן?!), חוץ מזה, אני אף פעם לא הצהרתי שאני מביאה מתכונים דלי קלוריות... זו אמנם לא העוגה שאפשר לשמור איתה על הדיאטה אבל היא גם לא מושחתת כמו מתכונים אחרים שיש לי, אז הפעם אני מרחמת על הלב של כולנו. אבל אל תדאגו, השחיתות תגיע גם היא ובגדול...
הכנת העוגה לא מצריכה הכנות מיוחדות ואפילו עדיף להשתמש בגבינה שתאריך התפוגה שלה קרוב (יש בה פחות נוזלים) אבל לא כזו שהזמן עבר ביותר מאותו היום.

עוגת גבינה אפויה
2.5 גביעי גבינה לבנה 5%
6 ביצים מופרדות
¾ כוס סוכר
3 כפות קורנפלור
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
גרדה מחצי לימון

מתאים לתבנית מלבנית 30X40 ס"מ בערך.

להקציף חלבונים עד שמתקבל קצף עדין ולאט לאט מוסיפים את הסוכר. מקציפים עד שהקצף יציב ומבריק.

חלבונים בהקצפה
לערבב את שאר החומרים בקערה גדולה ובפעמיים- שלוש לקפל את קצף החלבונים לתוך התערובת.
לערבב רק עד שהתערובת אחידה.

החלמונים ושאר החומרים
שתי התערובות מעורבבות
לאפות בתבנית משומנת מעט בתנור שחומם מראש לחום בינוני (170) כחצי שעה.


אם החלק העליון של העוגה נאפה מהר יותר משאר הבלילה, פשוט להניח מעל נייר אלומיניום (טריק פשוט שמתאים לכל מה שנכנס לתנור).


לאחר שהעוגה אפויה וקיסם שננעץ במרכזה יוצא יבש ונקי, לכבות את התנור ולתת לעוגה להתקרר כשעה בתוך התנור כדי שתתייצב. לאחר מכן להוציא מהתנור ולתת לה להתקרר לחלוטין בחום בחדר ורק אז להכניס למקרר כשהיא עטופה בניילון נצמד או נייר אלומיניום.
לתוספת של עוד כמה מאות קלוריות שיכולת רק לשפר את הטעם אפשר להגיש עם כפית ריבה איכותית (רצוי כזו שמכינים בבית) מעל כל מנה בזמן ההגשה או להקציף גביע שמנת מתוקה עם שארית האינסטנט פודינג ולמרוח מעל העוגה לאחר הקירור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה