יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

עוגת פרג וטריפל קפה

שוב אנחנו בזמן הזה של החודש- האתגר של מנטקה.
והפעם המרכיב החודשי הוא קפה!
בטח אתם נורא מתלהבים עכשיו כי אתם מאוד אוהבים קפה ורק מחכים לכוס הראשונה של הבוקר, אם היא בבית עם העיתון או בדוכן המקומי ליד העבודה.

גילוי נאות- אני לא אוהבת קפה.
אף פעם לא התלהבתי מהטעם, טוב אולי רק מוקה היה קצת יותר בכיוון, אבל קפה כזה עם קצף שכולם כל כך מתלהבם ממנו, ממש לא.
המקסימום קפה שאני שותה זה קפה קר עם שלושה גרגירי קפה והרבה קרח שמכינים לי בעבודה וגם אז הברמנים צוחקים עלי שאני שותה חלב עם מי סוכר. 
אני מחזיקה בבית קופסת קפה נמס (בעיקר בשביל אורחים) מהיום שנכנסתי לדירה ובואו נגיד, עברו מאז כבר יותר משנתיים והיא עדיין לא באמצע שלה...
ככה שאתם יכולים לדמיין את ה"התרגשות" שלי כששמעתי על המרכיב החודשי.
באמת שלא חשבתי שאני אכין משהו, כי אני בכל מקרה לא אוכל את מה שיצא אז למה לנסות בכלל?!
ודי התעלמתי מהאתגר עד ליום שלישי שעבר.
יום חופש מהעבודה, התכנון היה לישון רוב שעות היום כיאה לדוב קוטב שהינני, אבל לפטיש אוויר שבבניין ליד היו תוכניות אחרות.


אז קמתי מוקדם מידי, עייפה מידי ולא באמת יודעת מה לעשות עם עצמי. ומה יותר טוב מאשר לבלות את יום החופש מהמטבח של העבודה מאשר לבלות אותו במטבח בבית? אז הלכתי למכולת לקנות כמה דברים.
* דרך אגב, כששואלים מוכר בקיוסק (שפתוח בשבת ושיש בו הכל, כולל גבינה צהובה) אם יש לו ביצים, צפו לשתי תשובות שונות לגמרי ופרצוף משועשע...*

ניסיתי מתכון אחד שעשיתי אותו בחלקים כי לא היו לי את כל החומרים, אז שמרתי את מה שאפשר היה עד שיהיה לי הכל. גלידת פרלין קפה. דווקא יצא נחמד למרות הקפה.
תוך כדי חשבתי לעצמי שאם הגלידה לא תצא כמו שרציתי אני אכין למקרה חירום עוד משהו.
אז הכנתי עוגת פרג קפה. אבל זה לא מספיק אז הכנתי גם קצפת עם קפה אבל עדיין היה חסר משהו, אז הכנתי קרם שוקולד.
מפה הגיע השם "טריפל קפה".

בסוף שני המתכונים יצאו נחמדים, עד לרמה שאני נהנת לאכול אותם!
אז בהזדמנות אני אחלוק איתכם את המתכון של הגלידה.


עוגת פרג-קפה:

6 ביצים XL  מופרדות
1 כוס סוכר
2 כפות שמן רגיל
גרידה ומיץ מלימון בינוני
קורט מלח
1 כף קפה נמס- שימו לפי הטעם אם אוהבים חזק או חלש יותר
1 כוס קמח רגיל
1 כוס פרג טחון

בקערה גדולה שמים את בחלמונים יחד עם הקפה, שמן, מלח ומיץ וגרדת הלימון ומערבבים היטב.


מקציפים את החלבונים ומוסיפים את הסוכר בכמה פעמים. מקציפים עד קבלת קצף חזק ומבריק.


מקפלים את בקצף לתערובת החלבונים.



מוסיפים את הקמח והפרג לסירוגין ומקפלים גם אותם בזהירות עד קבלת תערובת אחידה ולא יותר.



אני השתמשתי בתבניות סיליקון עם שקעים אישיים, אבל אפשר להכין את העוגות בעטרות נייר פשוטות או כעוגה גדולה (תבנית 26/28 ס"מ מתאימה או 3 אינגליש קייק).
בגלל זה זילפתי את המסה לשקעים, היה לי יותר נוח ובלי יותר מידי בלאגן ולכלוך מסביב. 



להכניס לאפייה בתנור שחומם מראש לחום בינוני (170)  עד שמרכז העוגה יבש- עוגות אישיות לאחר כרבע שעה, תבניות אינגליש קייק לאחר כ- 25 דקות.


כשהעוגות מוכנות להוציא מהתנור ולקרר בחום החדר.


כדאי לקרר לגמרי לפני שמנסים להוציא מתבנית הסיליקון, אחרת העוגת תתפורר.



קרם שוקולד:

2 כפות סוכר
1 כף קקאו
1 כף קפה נמס
4 כפות מים
100 גר' שוקולד מריר 70%
25 גר' חמאה


בסיר קטן שמים את הסוכר, קפה, קקאו ומים ומערבבים היטב.
שוברים לתוכו את השוקולד ומחממים על להבה נמוכ עד שכל השוקולד נמס. מערבבים היטב ודואגים שהקרם לא יישרף.
כשהשוקולד נמס, מכבים את האש ומוסיפים את החמאה. מערבבים עד שהיא נמסה לגמרי.



מצפים את העוגה בכמות הקרם שרוצים.

קצפת קפה:

1 מיכל קצפת מתוקה (250 מל')
2 כפות דבש
חופן פולי קפה


משרים את פולי הקפה בשמנת לפחות לחצי שעה. כמה שתשרו אותם יותר הטעם שייתקבל יהיה חזק יותר, אבל שימו לב שככל שתשרו יותר זמן כך פולי הקפה "יישתו" יותר שמנת ותצטרכו להוסיף שמנת כדי להשלים לכמות הרצויה.


להעביר את השמנת לקערת המיקסר ולהוסיף את הדבש.
להקציף את השמנת עד קבלת קצפת יציבה.


 מגישים את העוגה לצד כף גדושה של קצפת (תזהרו השילוב של הדבש בקצפת גורם לתופעת ליקוקים בלתי פוסקים של הקערה...)


כמובן מזכירה שיש עוד המון מתכונים מטריפים באתגר החודשי כמו:
"טופי קופי"
מגדל עוגיות קפה וקינמון עצומות עם קרם שוקולד לבן וקפה
חיתוכיות ריבת נקטרינות וקפה עם שטרויזל קפה
ועוד המון מתכונים ששוה לבדוק...

2 תגובות: