יום שלישי, 7 באוגוסט 2012

חטיפים לאירוח


אולי זו הכללה, אבל אני חושבת שכל מי שאוהב לבשל גם אוהב לארח. ככה אני יכולה לפחות לומר על עצמי.
לא מפריעה לי העבודה הארוכה ולפעמים המתישה במטבח "רק בשביל חצי שעה של ארוחה". יש אנשים שנהנים מלראות אנשים יפים בטלויזיה או תוקעים סכינים אחד לשני באיזה תוכנית ריאליטי, מה לעשות, לראות אנשים נהנים ממה שהכנתי עושה לי את זה.
העובדה שכתבתי לפני שני טורים משהו שגרם למישהו לרצות את המתכון למנה שרק איזכרתי כרעיון לחלק מארוחה, עשה לי נחמד.
שני המתכונים שאני מביאה פה מופיעים אצל הרבה מאוד אנשים כחלק מתפריט אירוח קבוע, לדעתי, בעיקר בגלל פשטות וקלות ההכנה.
את מתכון חטיפי הזיתים לא אני המצאתי, זהו מתכון מתוך ספר הבישול "בישולה" של שולה מודן. מתכון קליל שאפשר להכין כמה שעות לפני ההגשה.
הבצק שבמתכון הוא בצק שק"מ בסיסי: שמנת חמוצה, קמח, מרגרינה. בגלל שאני משתדלת לא להשתמש במרגרינה ואם המתכון לא צריך להיות חלבי אני לא רואה שום סיבה שלא להחליף את המרגרינה בחמאה (בכל מקרה יש פה שמנת...). המהדרין של אפיית הבצק הפריך הסבירו לי שבשביל לתת לבצק פריכות נוספת כדאי כן להשאיר חלק יחסי של המרגרינה כמרגרינה, אבל לדעתי במתכון הזה מגיעים לפריכות מספקת גם עם חמאה בלבד.
את המתכון השני של הפטריות הממולאות אני לא מכינה הרבה זמן והוא יצא לאחר מקצה שיפורים במתכון שמצאתי באינטרנט ולא הייתי מרוצה ממנו. היה חסר לי מרכיב שיתפוס ויחזיק את התערובת ואחרי מחשבה כלשהי הבנתי שחסרה לי גבינה. כך התווספה לה גבינת העיזים לתערובת וסגרה את הפינה הזו במתכון קל ומהיר שלא תאמינו כמה.
את המנה הזו אפשר להכין כמה שעות קודם אבל את שלב האפייה כדאי להשאיר לכמה שיותר קרוב להגשה כי הפטריות הופכות להיות סמרטוטיות ככל שעובר הזמן.


חטיפי זיתים:
לבצק שק"מ:
1 גביע שמנת חמוצה
חבילה קטנה קמח אוסם (קמח תופח) או 350 גר' קמח לבן+1 כף שטוחה אבקת אפייה
200 גר' חמאה
1 קופסאת שימורים זיתים ירוקים מגולענים
סומסום לציפוי

לשים את כל חומרי הבצק במג'ימיקס ולערבב היטב עד שנוצר כדור שנפרד בקלות מהדפנות, או לערבב את הכל ביד בקערה ולסיים ללוש על השולחן רק עד שהחמאה מתערבבת בקמח.

לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקרר לשעה לפחות. החמאה צריכה להתקשות מחדש, כשהיא רכה מאוד קשה לעבוד עם הבצק.


 לאחר כשעה להוציא את הבצק מהמקרר. בימים מאוד חמים כדאי לחצות אותו לשני חלקים, לעבוד עם אחד ולהכניס את השני למקרר עד שתסיימו עם החלק הראשון.
לקחת חתיכת בצק, קטנה יותר מכדור פינג פונג, לעגל לכדור, לשטח ולשים במרכז זית אחד.


לסגור את הבצק על הזית, לעגל לכדור יפה, לצפות בסומסום ולהניח בתבנית עם נייר אפייה.
כך לסיים את כל הבצק.






לאפות בתנור שחומם מראש לחום בינוני (170) כ 20 דקות, עד שהכדורים מזהיבים.




גיוונים-
אפשר להוסיף קצח לסומסום,
לגלגל בפרמזן מגורד,
לשים חתיכת גבינה מלוחה בתוך הזית
ועוד כל מה שעולה על רוחכם.



פטריות ממולאת:

20 פטריות בינוניות אפשר שמפיניון לבנות או פורטובלו
2 כפות צנוברים
חצי כוס עלי פטרוזיליה
חצי כוס עלי בזיליקום
5 שיני שום
4 כפות שמן זית
חצי כוס פירורי לחם
חצי כוס גבינת פרמזן מגורדת
חצי גליל גבינת שמנת עיזים מעוכה (פרומעז)
מלח, פלפל שחור גרוס

לשים את העלים, שום, צנוברים ושמן זית בבלנדר ולטחון בעדינות, רק עד שהכל קצוץ דק ולא ליצור ממרח.
להעביר לקערה ולהוסיף את פירורי הלחם והגבינות ולערבב. 

תערובת המילוי
לתבל את התערובת בעדינות, תזכרו שהגבינות גם כן מלוחות ולא צריך להוסיף הרבה מלח.
אם צריך, לנקות את הפטריות עם נייר מגבת לח, לא לשטוף אותן!! ולהוריד מהן את הרגל מהבסיס.


למרוח כל פטריה במעט שמן זית ולהניח בתבנית עם נייר אפייה.
עם כפית, למלא את הפטריות בתערובת, אפשר לדחוס בעדינות ולהזהר שהפטריה לא תשבר.
להכניס לתנור שחומם מראש לחום בינוני (170) ולאפות כ 15 דקות.


לאחר האפייה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה