יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

הכל בתבנית אחת


במסגרת "הכל בסיר אחד" שאני מאוד אוהבת, גם תבנית התנור היא חלק מהמשוואה ובדרך כלל העוף הוא הכוכב של המנה.
יש כמה מתכונים שהם חלק מהרפרטואר של "הכל בסיר אחד" שאנחנו מכינים הרבה בבית, בעיקר כי הרעיון שמאחורי חוסך הרבה זמן עבודה ואת הכלים שצריך לשטוף אחר כך:
שניים מהם הם מתכוני הממולאים והקובה סלק שכבר הבאתי לכם, אחרים הם עוף עם תפוחי אדמה, בצל ובטטות בשקית "קוקי" שרק למנה הזו אפשר להוסיף עוד כמה ירקות ויוצרים משהו אחר לגמרי או עוף עם אורז וירקות שזה המתכון שאותו אני מביאה היום.
זו מנה שההכנות היחידות שצריך בשבילה הן לקנות עוף וירקות. באמת.
את האמת, כשאני יודעת שאני מכינה רק לי אוכל אז אני קונה מגש של כרעיים, מחלקת לשקיות של משולש ופולקע ומקפיאה כדי שתהיה מנה מוכנה להוציא יום קודם מהפריזר. ובדרך כלל אני יודעת מה שאני הולכת להכין למחרת, כי זה בעיקר מה שאני חושבת עליו, אוכל.
וכמו שכבר כתבתי קודם, ברגע שאני מתחילה לפנטז על משהו כנראה שזה מה שאני אכין לארוחת ערב, למחרת לצהריים או בסופ"ש כשיש לי יותר זמן התברברות.
אם אין לכם זמן או כוח להכין צהריים זה המתכון בשבילכם, מקסימום חצי שעה הכנה ואני מגזימה.

3 כרעיים מחולקות (משולש ופולקע)
1 כוס אורז (אפשר בסמטי לבן או מלא)
3 גזרים גדולים
2 קישואים גדולים
1 פלפל אדום גדול
4 עגבניות בשלות
בצל גדול
ראש שום בינוני מקולף
מלח
פלפל שחור גרוס
פפריקה מתוקה
שמן זית

לתבל את הכרעיים כשעה לפני האפייה בתערובת של מלח, פלפל שחור לפי הטעם,שתי כפות פפריקה מתוקה (מי שרוצה יכול להוסיף גם מעט חריפה) וחמש שיני שום כתושות ולתת להן לתפוס טעמים.

העוף מתובל
לקצוץ לקוביות בינוניות את הירקות ולשים בקערה גדולה עם האורז. לתבל גם כן במלח, פלפל שחור לפי הטעם, 2-3 כפות פפריקה מתוקה, שאר שיני השום (לכתוש) ושתי כפות שמן זית.


לערבב היטב עד שכל התערובת קיבלה תיבול שווה.
לשפוך על תבנית גדולה של תנור המצופה בנייר אלומיניום, לשטח באופן שווה ולהניח מעל את העוף.


בשלב הזה צריך לכסות את התבנית ולשפוך כוס מים מעל התערובת (אם משתמשים באורז מלא צריך להוסיף עוד כחצי כוס מים). אני מציעה לכסות את התבנית בנייר אלומיניום, להשאיר צד אחד פתוח, להכניס את התבנית לתנור ורק אז לשפוך את המים. הרבה פחות בעייתי מאשר לסחוב תבנית עם נוזל לתנור...


לאפות מכוסה בחום גבוה (200) כשעה, לאחר מכן להוריד את הכיסוי ולאפות עוד כחצי שעה על חום בינוני (170) כדי להשחים את העוף.

כדאי לערבב מידי פעם את האורז כדי שכולו יתבשל באופן אחיד.

מוכן

כמובן שכדאי לבדוק שהעופות לא מתייבשים, כל תנור שונה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה