יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

מוקפץ בקלילות


בעקבות פוסט קודם על התקלות עם "מסעדה אסייתית" (במרכאות כי הם יותר דוכן מאשר מסעדה והקשר בין אוכל אייסתי לבין מה שהם מגישים הוא מקרי בהחלט) החלטתי להכין לי חוויה מתקנת.
אמנם זה היה לפני שלושה שבועות בערך אבל טעם אבקת המרק נשאר לי בפה...
מוקפץ ביתי הוא אולי לא הכי קרוב לדבר האמיתי אבל אם מתבלים נכון אפשר להגיע לתוצאה מוצלחת מאוד, לפי דעתי לפחות.

המנה הזו היא צמחונית אבל אפשר בקלות להפוך אותה לבשרית עם תוספת של חזה עוף\סטייק בקר חתוך לרצועות (אני מקפיצה את הרצועות במחבת\ווק ומניחה בצד בזמן הכנת הירקות ולאחר שכל הירקות מוכנים אני מוסיפה את הבשר פנימה שיספוג את כל הטעמים אבל לא ליותר מידי זמן שלא יתייבש).
בעיקרון אפשר לשים איזה ירקות שרוצים, אני השתמשתי במה שהיה לי בבית, אבל אפשר להוסיף קישואים, פטריות או כל מה שעולה על הדעת.

התיבול שנתתי פה הוא הבסיסי.
לאוהבי החריף יותר- אפשר להוסיף שבבי צ'ילי או צ'ילי טרי פרוס דק
לאוהבי המתוק יותר- להוסיף כפית סוכר חום
לאוהבי החמוץ יותר- לסחוט חצי לימון
וכן הלאה, זה היתרון במתכון הזה הוא מקבל באהבה כל מה שיוסיפו לו (אני הייתי מוסיפה טיפה שמן סומסום, למון גראס ושבבי בוטנים אם היו לי בבית).
זו מנה קלה להכנה, דלת קלוריות ומשביעה ואפילו בחום של הקיץ בארץ לא נורא להכין אותה לקראת ערב.

חומרים לשתי מנות:
בצל גדול
3 גזרים בינוניים
פלפל אדום
פלפל צהוב
רבע כרוב קטן
תירס גמדי שימורים
אצבע ג'ינג'ר מגורדת (אם אין אפשר קוביות קפואות)
3-4 כפות סויה
צ'ילי מתוק
סומסום
נודלס או איטריות ביצים\אורז

לחצות את הבצל לאורכו ולפרוס לרצועות. לחמם מחבת גדולה או ווק עם שתי כפות שמן רגיל ולהקפיץ את הבצל.


לחתוך את הפלפלים, הגזרים והכרוב לרצועות בערך באותו הגודל ולשים בקעריות נפרדות. את התירס לחתוך לפרוסות בעובי ס"מ בערך.
כשהבצל שקוף להוסיף את הגזר, לערבב מידי פעם. לאחר כחמש דקות להוסיף את הפלפלים ולתבל בג'ינג'ר ובחצי מכמות הסויה.

הבצל והגזר מוקפצים

להקפיץ עוד כחמש דקות ולהוסיף את התירס הגמדי והכרוב ולערבב. הכרוב תופס עכשיו הרבה מקום אבל לאט לאט הוא יעלם.



לתבל בשאר הסויה ובצ'ילי מתוק לפי הטעם.


להכין את הנודלס\איטריות לפי הוראת ההכנה ולערבב עם הירקות עד שכל הנודלס עטופים היטב ברוטב.
לפני ההגשה לפזר למעלה מעט סומסום לקישוט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה