יום חמישי, 12 במרץ 2015

חמוצי לפת וסלק שלא תוכלו להפסיק לאכול...

זה נכון שהארוחה עצמה והמנות שמגישים בה הן חשובות, אבל לדעתי אחד הדברים שעוד יותר חשובים זה מה שמגישים לצד המנות, הדברים הקטנים שמלווים את המנה על צד הצלחת.
בגלל זה אני אחד הדברים שאני יותר אוהבת להכין זה חמוצים.

ברור שכבר הבנתם את זה בעקבות הטורים הקודמים על מגוון החמוצים שיושב לי דרך קבע במקרר, למקרה שפיספסתם עד עכשיו הבאתי לכם מתכונים למעורב, מלפפונים חמוצים וזיתים ירוקים ביתיים (בשתי רמות השקעה-לעצלנים ולמשקיענים).


הפעם אני מביאה לכם את אחד מסוגי החמוצים האהובים עלי- לפת מוחמצת.
אחד מהמתכונים היותר קלים להכנה (לא ששאר מתכוני ההחמצה קשים כל כך, אבל בכל זאת פה יש   פחות מרכיבים) וגם המהירות שהחמוצים עצמם מוכנים מביאה לכך שתעשו את המתכון הזה הרבה יותר ממה שתכננתם כי הם ייגמרו מאוד מהר...
כל מה שצריך זה לפת, סלק, שום ופלפל חריף (לא חובה), זה הכל!
אה ומים, מלח גס, חומץ וצנצנת גדולה, אבל זה אני מאמינה שיש לכם בבית באופן קבוע.

בעיקרון היחס של הלפת\סלק יכול להשתנות לפי הטעם שלכם בעיקר בגלל שהסלק פה בשביל לתת את הצבע ללפת בזמן ההחמצה, אבל בגלל שאני יותר אוהבת את הסלק המוחמץ מאשר את הלפת (שגם אותה אני אוהבת אבל הסלק לדעתי יותר טעים) אני מוסיפה יותר מאשר במתכונים אחרים שאני מכירה.
כך גם עם השום והפלפל החריף, גם הם טעמים שכל אחד יכול להוסיף או להפחית לפי טעמו האישי.

חמוצי לפת וסלק
4 לפתות גדולות
4 סלקים גדולים
1 ראש שום
1/2 פלפל חריף (אבל כל אחד יכול לשים לפי הטעם)
מלח גס
חומץ


לקלף את הלפת, לחצות לחצי ולפרוס לפרוסות בעובי חצי ס"מ בערך ולהניח שכבה בכלי פלסטיק, לפזר מעט מלח גס ולהניח עוד שכבה של פרוסות מעל, לפזר שוב מעט מלח גס. להמשיך כך עם כל פרוסות הלפת ולהניח בצד למשך כרבע שעה, כך המרירות והנוזלים הלא רצויים יצאו החוצה.


לקלף את הסלק, לחצות לחצי ולפרוס גם כן לפרוסות בעובי של חצי ס"מ.


לפרק את השום, לקלף ולחצות כל שן לחצי, אם השיניים גדולות אפשר לחלק לרבעים. את הפלפל החריף לפרוס לפרוסות לפי הגודל הרצוי.
לאחר כרבע שעה לסנן את הלפת מהנוזלים שיצאו. אין צורך לשטוף אותה.
מתחילים לסדר את הירקות בצנצנת- שכבה של לפת, שכבה של סלק, מעט פרוסות שום וכמה פרוסות פלפל חריף. כך ממשיכים עד שממלאים את הצנצנת.



בקערה גדולה ממיסים מלח גס ביחס של כף גדושה לשתי כוסות מים (אני מערבבת בין מים רותחים למי ברז), ממלאים את הצנצנת עד כ-3 ס"מ מקו הסיום של הירקות ואת השארית ממלאים בחומץ שיכסה לגמרי את הירקות.


בתקופה כזאת שהטמפרטורות של חום החדר יחסית נמוכות אפשר להשאיר את הצנצנת מחוץ למקרר בערך 3-4 ימים ואז כדאי להכניס למקרר, בקיץ הייתי ממליצה להשאיר יום אחד בחוץ ואז להכניס למקרר.
בעיקרון כל עוד הצנצנת סגורה היטב והיא מאוחסנת במקרר אין שום סיבה שחמוצים יתקלקלו, אבל אני אף פעם לא הצלחתי להחזיק צנצנת יותר משבועיים...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה