יום שלישי, 6 באוקטובר 2015

צימעס עם בצקיות

בהמשך לטור של שבוע שעבר, אני עדיין עם מאכלי ראש השנה.
אין כמו מאכלי עדות לדעתי ולמרות שאני יודעת שיש אנשים שיטענו שלפולנים אין מה להציע והכל אצלהם באותו הצבע והמרקם. אז בואו אני אגיד לכם דבר כזה, מי שחושב את זה כנראה שלא אכל אצל הפולני (או במקרה שלי הפולניה) הנכון!

אז נכון שאני מושפעת מהמון עדות וקהילות אחרות מבחינת מה שאני מכינה היום אבל האוכל שאני גדלתי עליו נתן את הבסיס.
כל זה בזכות אמא והסבתות משני הצדדים.

אחד המאכלים שאני הכי אוהבת לשחק איתו זה הבצקיות.
בצקיות, בצקניות, שפצלה, נוקדלי או כל שם אחד שתתנו לזה, זה עדיין אותו הדבר- "כדורי" בצק מבושל במים ושנכנסים אחר כך לרוטב. אפשר לטגן אותן אחרי הבישול וזה נותן עוד רובד טעמים ומרקם קצת שונה מבישול בלבד.

הבצקיות שאני גדלתי עליהן הוגשו עם רוטב פטריות לצידן, כזה מאבקה. בגלל זה יש לי חיבה סמויה לרטבי אינסטנט... זה הרי לא באמת רוטב פטריות, אבל זה היה טעים ביחד עם יחידות הבצק ששחו להן בצלחת.
הפעם החלטתי לשלב בין שני מאכלים שאני מאוד אוהבת- בצקיות וצימעס.
הבצקיות נכנסות לתוך סיר התבשיל יחד ומסיימות את הבישול הקצר שלהן בתוך הרוטב וכך גם מעט מסמיכות אותו.

את הצימעס כמובן שאפשר להכין עם גזר רגיל חתוך לחלקים בגודל הרצוי (אני מעדיפה כשני ס"מ אורך) אבל הפעם בגלל שרציתי להציג מנה חגיגית, הכנתי מגזר גמדי.

צימעס
400 גר' גזר גמדי
15 שזיפים מיובשים מגולענים
1/2 כוס חמוציות ללא סוכר
½ כוס יין לבן חצי יבש
1 כף דבש
1 מקל קינמון

שמים בסיר בינוני את כל המרכיבים ומביאים לרתיחה מכוסה.
לאחר שהנוזלים רותחים פותחים מעט את המכסה, מחלישים את הלהבה וממשיכים לבשל עוד כעשר דקות.


בצקיות
1.5 כוס קמח לבן
2 ביצים
1 כף מלח
1-1.5 כוס מים
1/3 כפית אבקת שום גבישי (לא חובה אבל מאוד מוסיף)


מרתיחים מים בסיר בינוני עם כף גדושה מלח גס.
בינתיים בקערה בינונית מערבבים את כל החומרים יחד. כמות המים קצת משתנה אז תוסיפו את חצי הכוס האחרונה בכמה פעמים, המרקם צריך להיות כמו בלילת פנקייק קשה יחסית.
כשהמים רותחים מעבירים בעזרת כפית כל פעם מנה מהקערה לסיר עם המים הרותחים.
חשוב מאוד לבשל את הבצקיות במים ברתיחה חזקה, אחרת הם פשוט יתפרקו או ידבקו לגמרי לתחתית הסיר.


בעזרת כף מערבבים מעט את המים ומשחררים את הבצקיות מתחתית הסיר במידה והן נדבקות. לאחר כשתי דקות בישול הן יתחילו לצוץ על פני המים.
מבשלים עוד כדקה, מוציאים אותן מהמים בעזרת מסננת ומעבירים בעדינות לסיר עם הצימעס.
מי שלא רוצה לבשל יחד עם הצימעס ורוצה להגיש בנפרד, פשוט להעביר לקערה אחרת ולשפוך מעט שמן זית מעל, כדי שהן לא ידבקו אחת לשניה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה