יום שני, 8 באוקטובר 2012

פרגיות וחיתוכיות חלבה של הרגע האחרון

לחג סוכות אני מגיעה בדרך כלל כבר מותשת מכל ארוחת החג הגדולות והכבדות.
רק המחשבה על עוד שתי ארוחות לפחות גורמת לי להרגיש שבעה. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאוד אוהבת לאכול, תעיד על כך גיזרתי ה"נאה", אבל אני מקדישה יותר זמן מחשבה על מה אני רוצה להכין מאשר על האכילה עצמה.
ישנן כמה ארוחות שחוזרות על עצמן בחגים ואחת מהן היא ה"על האש" בסוכות, כי זה פשוט קל יותר.
נכון, לא לגמרי הכל על האש וחלק מגיע מוכן מהמטבח, אבל חלק מהבשר מגיע לסוכה מהמנגל והפעם פרגיות.

אני בטוחה ששבעתם כבר ממתכוני פרגיות, כן גם אני מדפדפת בכל מיני אתרים שממליצים על מתכונים לחגים ורואה מה ההצעות.
שני המתכונים שאני מביאה כאן קלים להכנה ואפילו מקצרים תהליכים כי רצוי להכין אותם יום קודם ומה שנשאר לעשות זה לשים את הפרגיות על האש ברגע האחרון.
הכמויות במרינדות הן לחבילת פרגיות- 8-10 יחידות, אם אתם מכינים יותר פשוט תכפילו כמויות.
ובבקשה, תשקיעו כמה שקלים ותשתמשו בעשבי תיבול טריים, אפילו עכשיו כשמזג האויר מתחיל להתקרר זה הזמן לשתול באדניות שתילים שיחזיקו מעמד לפחות עד הקיץ הבא. רק תזכרו להשקות.

פרגית במרינדת עשבי תיבול
עלים משני ענפי רוזמרין
חופן עלי פטרוזיליה
חופן עלי אורגנו
חופן עלי זעתר
חופן עלי בזיליקום
8 עלי מרווה
שיניים מראש שום
2 כפות דבש
2 כפות שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס

שווה להשקיע בערוגה או אדניות של עשבי תיבול!

לנקות היטב את הפרגות משאריות שומן ועצמות.
שמים את כל העלים יחד עם שיני השום בבלנדר וטוחנים דק, אבל לא עד קבלת משחה.


מעבירים לכלי איחסון גדול עם מכסה ומוסיפים את הדבש, שמן זית ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.
מערבבים היטב ומכניסים את הפרגיות הנקיות לתערובת. "ללוש" את הפרגיות עם המרינדה עד שכולן מכוסות מכל הצדדים.
כדאי להכין ולתת לנוח לפחות חצי יום במקרר לפני הצלייה.


פרגית במרינדה מתוקה
חצי כוס קטשופ
חצי כוס דבש
רבע כוס רוטב סויה דל נתרן
צ'ילי מתוק לפי הטעם

לנקות היטב את הפרגיות משאריות שומן ועצמות.
לערבב היטב את כל החומרים בכלי איחסון גדול עם מכסה ולהכניס את הפרגיות לתערובת.


"ללוש" את הפרגיות יחד עם המרינדה עד שהן מכוסות לחלוטין.
כדאי להכין ולתת לנוח לפחות חצי יום במקרר לפני הצלייה.





נכון כבר נמאס לכם מהעוגת דבש וקינוחי תפוחים?
אתם יכולים להרגע, למרות שניסיתי מתכון חדש של עוגת דבש עם תפוחים, שיצאה מצויין, אבל לדעתי צריכה כמה שיפורים, אז תצטרכו להתאזר בסבלנות עד שאחליט שהיא מספק טובה בשביל לצאת החוצה ולהסתפק בקינוח מושחת אחר.
חלבה, פקאנים, שקדים וסירופ מייפל מספקים יופי את תאוות המתוק של אחרי הארוחה.
אני לא מתה על חלבה בשום צורה שהיא אבל הטעם שלה מיטשטש על ידי המייפל שנשפך ביד נדיבה.
דרך אגב, זה אחד המתכונים שאמא שלי הוציאה מהאינטרנט וכן נכנס לרפטואר הקבוע אחרי שהיא החליטה לנסות אותו.

חיתוכיות חלבה, פקאנים ומייפל
בצק: 
2.5  כוסות קמח 
200 גר' מרגרינה 
2  ביצים 
שקית אבקת אפיה 
2  שקיות סוכר וניל 

לשים את כל חומרי הבצק יחד ומשטחים על גבי נייר אפייה בתבנית התנור הגדולה בעזרת הידיים או מערוך. הבצק עצמו יוצא קצת קשה ויבש, אבל ככה עושים שרירים.

הבצק מוכן
מעל הבצק מניחים לפי הסדר: 
200
 גר' שערות חלבה
200
 גר' אגוזי פקאן\אגוזי מלך\תערובת של שני הסוגים
200
 גר' שקדים פרוסים 





אופים בחום בינוני (170) כרבע שעה עד שמזהיב. 
מוציאים מהתנור ושופכים מעל סירופ בטעם מייפל בנדיבות. 
חותכים לריבועים אחרי שמצטנן. 

המון סירופ מייפל!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה