יום שבת, 1 במרץ 2014

"מרק אדום עם אורז"

לכבוד החורף שקפץ לביקור קצרצר בשבת האחרונה החלטתי לחזור למרקים שהבטחתי לכם.
נכון שהחורף לא חושב לחזור בקרוב עד כמה שהתחזית מראה, אבל מי באמת צריך תירוץ של חורף בשביל לאכול מרק עם טעם שמחזיר לילדות?

כשאחותי ואני היינו קטנות והיינו חוזרות מבית הספר בחורף, בדרך כלל כשהיה מרק בתפריט לארוחת הצהריים, הוא היה מחכה לנו בתרמוס על השיש כדי שישאר חם עד שנגיע הביתה.
כל פעם היה מרק אחר- מרק גריסים, מרק עוף, מרק ירקות או מרק עגבניות עם אורז.
מרק עגבניות עם אורז, או בעצם בשמו הרשמי "מרק אדום עם אורז", הוא אחד המרקים הקלים להכנה עם מספר המרכיבים הקטן ביותר, נראה לי.

אני די בטוחה שאני לא מכינה כמו אמא שלי או סבתא שלי (אני מוסיפה דברים בדרך כלל), אבל הוא תמיד יזכיר לי טעמים של בית.
לשכב על השטיח בסלון מול התנור גז ולאכול מרק חם.

המתכון המקורי הוא רק עם עגבניות רגילות אבל מרק זו אחלה סיבה להשתמש בירקות שקצת עברו את שלב האכילה בסלט בגלל זה עגבניות השרי נכנסו למרק.
לדעתי אין צורך בטעמים נוספים חוץ ממלח ופפריקה (וכמובן העגבניות), אבל אם אתם רגילים לטעם של אבקות המרק וחסר לכם משהו אתם יכולים לשים מעט רק בשביל להדגיש טעמים.

שימו לב שלא לשים יותר מידי אורז, כן אני יודעת שאורז במרק זה טעים אבל הוא גם לאט לאט ישתה לכם את כל הנוזלים מהמרק והמרק יהפוך לנזיד.

אני אגלה לכם סוד קטן, לפעמים אני חוטאת ומבשלת קצת יותר ממה שצריך את האורז, רק בשביל שהוא יתפצל בקצוות ויהיה כמו פעם...

מרק עגבניות ואורז
1 בצל בינוני
4 שיני שום כתושות
3 עגבניות גדולות בשלות
חופן עגבניות שרי
מלח
1 כפית פפריקה מתוקה
3 כוסות מים רותחים\ ציר ירקות
1/2 כוס אורז פרסי\בסמטי


קוצצים לא דק מידי את הבצל ומטגנים במעט שמן זית בסיר בינוני


בינתיים חותכים את העגבניות גס, לא צריך קטן מידי הן גם ככה יתרככו בבישול.
כשהבצל זהוב מוסיפים את השום ומטגנים עוד כדקה.
לאחר דקה מוסיפים את שני סוגי העגבניות, ממליחים מעט ומערבבים היטב. המלח יעזור לנוזלים לצאת מהעגבניות.


לאחר כחמש דקות הנוזלים של העגבניות כבר כמעט יכסו אותן, בשלב הזה מוסיפים את שאר הנוזלים לסיר ומערבבים היטב. מתבלים בפפריקה.


מכסים את הסיר ונותנים למרק להתבשל עד שהעגבניות רכות לגמרי, בערך כעשרים דקות על להבה בינונית כך שתמיד תהיה רתיחה עדינה.


לאחר כעשרים דקות בודקים את העגבניות ואם הן רכות מועכים אותן מעט עם המועך של הפירה (אם אתם רוצים אפשר גם לטחון מעט, אבל שעדיין ישאר מרקם של חתיכות עגבניות) אם הן עדיין לא מוכנות, בשלו עוד כעשר דקות ובידקו שוב.
בשלב הזה כדאי לטעום ולראות אם צריך לתקן תיבול.
לאחר שהעגבניות נמעכו להן, מוסיפים את האורז לסיר ומערבבים היטב שלא ידבק לתחתית הסיר.


מבשלים את האורז כרבע שעה, עד שהוא רך. מידי פעם מערבבים את המרק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה