יום שני, 7 באפריל 2014

מנת הבית- פסטה עם אפונה

אני בטוחה שעל כולם עוברים ימים שבהם חוזרים מהעבודה והדבר האחרון שרוצם לעשות זה להכנס למטבח וגם לעמוד מעל הכיריים בשביל להכין ארוחה למשפחה.
מה, שוב להזמין פיצה? 

שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד להזמין אוכל מבחוץ וגם אני מידי פעם כשאין לי כוח (או משהו במקרר לעבוד איתו) בדרך חזרה מהעבודה קונה משהו לאכול, בדרך כלל באותו המקום, אסייתית נחמדה ליד הדירה. רול סושי ומוקפץ. טעים.

אבל גם כשאין באמת במקרר משהו לעבוד איתו, אני מנסה בכל זאת למצוא מה להכין כי כמה כבר אפשר לאכול אותו הדבר.
אז במקרר יש גבינה, במקפיא יש אפונה ובארון יש פסטה. יאללה, נכין פסטה.
זו מנה שכבר די הרבה זמן אני מכינה לעצמי כשאין לי משהו רציני במקרר או קופסאות במקפיא.
ככה זה גם כשעובדים במטבח. כמות הכוח או הרצון לעבור בסופר\מכולת שכונתית לקנות משהו וגם אחר כך לבשל, שואף לאפס.

אבל צריך לאכול (ועד כמה שאני אוהבת את האוכל במסעדה, כמה כבר אפשר לאכול אותו הדבר. כן אני יודעת שאני חוזרת על עצמי!) וצריך גם לכתוב על האוכל אז אני משתדלת שיהיה מגוון.
אני מאוד אוהבת אפונה והסיכוי למצוא אותה טרייה במשך השנה די אפסי ככה שאני בדרך כלל מחזיקה במקפיא שקית של אפונה קפואה. למרות שהשבוע אצל הירקן הייתה אפונה טרייה! אבל לא נשאר ממנה יותר מידי ומה שכבר נשאר לא נראה משהו, אז ויתרתי. חוץ מזה, יותר מידי עבודה להוציא אותה מהתרמילים. כבר יותר משתלם לקנות את הקפואה.

פסטה יבשה תמיד יש לי בארון ובדרך כלל כמה שקיות בצורות שונות, הרי האיטלקים דוגלים ברוטב ספציפי לכל צורת פסטה כדי שתכיל אותה הכי טוב, אז מי אני שאטען אחרת?

במתכון הספיציפי הזה, אני משתמשת בגבינת שמנת הכי פשוטה שיש, 5% בטעם הטבעי, אבל גם  השום-שמיר הולך פה מצויין ואם יש לכם גבינה בטעם מסויים שאתם אוהבים וחושבים שהיא יכולה להשתלב פה, לכו על זה. זה העניין במנה הזאת- לשלב את מה שיש לכם במקרר עם הפסטה.
הגבינה פה גם נותנת פתרון יחסית דל קלוריות לעומת רוטב שמנת כבד עם אחוזי שומן גבוהים יותר (לא שרוטב שמנת לא טעים, הוא מאוד טעים).
הגבינה עדיין יוצרת מרקם קרמי עדין שעוטף את הפסטה. למקרה שתהיתם, גבינה לבנה לא יוצרת את אותו המרקם ולא מתאימה למנה, היא רכה וקלה מידי, צריך פה משהו קצת יותר יציב.

פסטה עם אפונה וגבינת שמנת
2 מנות
חצי חבילת פסטה פפרדלה (בערך 4 קבוצות פסטה מגולגלת) או כל צורה אחת שאוהבים
1 כוס אפונה קפואה
1/2 קופסת גבינת שמנת 5%
2 שיני שום כתושות
3 כפות שמן זית
פלפל שחור גרוס
פרמזן


מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן במים רותחים עם 2 כפות מלח גס


כשהפסטה מוכנה מסננים את המים מהסיר ומשאירים את הפסטה בפנים


מוסיפים את האפונה הקפואה ואת השמן זית ומערבבים היטב אבל בזהירות שלא לשבור את הפסטה
לאחר כשתי דקות מוסיפים את הגבינה, שום כתוש והפלפל השחור ומערבבים היטב עד שכל הגבינה נמסה ועוטפת את הפסטה והאפונה.



טועמים ואם צריך מוסיפים מעט מלח, אבל אם שמתם מספיק מלח במי הבישול אין צורך להוסיף.
מוציאים לכלי הגשה ומפזרים פרמזן מגורד מעל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה