יום שני, 7 באפריל 2014

חגיגה אירית עם פאי רועים

עבר פורים וחזרנו לשיגרה.
עד פסח כמובן.
אז אחרי כל משלוחי המנות והמתוקים שהכנו ואכלנו צריך גם אוכל אמיתי. משביע.
שוב אני מביאה לכם מתכון שקצת מקצר תהליכים ו"הכל בסיר אחד", או בעצם הכל בפיירקס אחד (אבל יש גם מחבת וסיר קטן. אבל תסלחו לי עליהם.) ולתנור.

גם הפעם אני מביאה מתכון "חגיגי". לחג שהוא לא באמת חג שנחגג בארץ, לפחות לא חגיגות מקובלות,  ויסלחו לי כל הברים והפאבים השכונתיים שכן חוגגים אותו.

נכון שחג פטריק הקדוש לא חג שלנו, אבל האירים הביאו לנו את אחת הבירות הטעימות שיש וזהו כמובן חג הבירה (למי שלא באמת קשור לאירלנד, כמוני ואני לא חושבת שקעקוע התלתן שיש לי על העורף מקשר אותי באיזושהי דרך לאירלנד למרות כל חלומותיי על גבעות ירוקות, כבשים ולפרקונים) והמתכון הוא מתכון אירי במקור וכמובן שמכיל בירה, אז למה לא בעצם?

אגב, למרות שהטור מתפרסם יומיים לאחר החג, שורות אלו נכתבות בשעותיו האחרונות שלו, אז הפוסט נחשב עדיין חגיגי!
הוא אמנם לא מתכון אירי אמיתי אלא אדפטציה שלי, כך שניסיתי להתאים אותו למטבח הישראלי הממוצע, אבל הוא עדיין טעים...

במקור המתכון מכיל הרבה מוצרי חלב וגם כמה חלקי בע"ח לא כשרים במיוחד (אבל אין ספק שטעימים), אבל בגלל שהמטבח שלי בדירה כשר מפאת כבוד לחלק מהמשפחה שכן שומר כשרות נאלצתי לוותר על מרכיבים שרק היו מעשירים את המנה.

כמובן- הדגשים:
- אני השתמשתי במתכון בעשבי תיבול מיובשים- טימין ורוזמרין רק כי הם היו לי זמינים, אבל בהחלט אפשר להשתמש בטריים.
- אני השתמשתי בבירה בהירה, כי זה מה שהיה לי, אבל כל אחד יכול להשתמש במה שהוא אוהב.
- מה שנשאר מהבירה- שותים!
- גודל המאפה נכנס בתבנית פיירקס בקוטר 20 ס"מ ונותן מנה עם גובה מכובד.
- בשביל פיירקס לא צריך לחמם תנור גדול, אפשר לאפות גם בטוסטר אובן.

זה אמנם המאפה בין הפחות פוטוגניים שאני מכינה, אבל אחד הטעימים...

פאי רועים
כ- 4 מנות

400 גר' בשר בקר טחון
1 בצל בינוני
2 כרשות
2 גזרים
5 גבעולי פטרוזיליה קצוצים דק
½ כפית טימין מיובש
½ כפית רוזמרין מיובש
מלח
פלפל שחור גרוס
1 כוס בירה
5 כפות שמן זית
2 תפוחי אדמה בינוניים
1 חלמון
מלח
פלפל שחור גרוס
מעט שמן זית


מקלפים את תפוחי האדמה ומבשלים עד שהם רכים, כמו לפירה רגיל. כשמוכן מסננים מהמים ומניחים בצד.
קוצצים דק את הבצל, גזר וכרישה.


במחבת גדולה מטגנים את הבצל בשמן זית עד הזהבה ומוסיפים את הכרשה.


מטגנים את הכרשה עד שהיא מאבדת מהנפח שלה ומתחילה להזהיב. מוסיפים את הגזר ומטגנים עוד כחמש דקות עד שמתחיל להתרכך.


מוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים הכל יחד עד שהבשר מוכן ומשנה את צבעו.


מתבלים את התערובת במלח, פלפל שחור, טימין, רוזמרין ופטרוזיליה ומוסיפים את הבירה.



מערבבים היטב ומבשלים יחד כ- 5 דקות, עד שהבירה מעט מצטמצמת ומתקבל טעם מתקתק עדין.
טועמים ואם צריך מתקנים תיבול.
כשהתערובת מוכנה מכינים את הפירה שיישב מעל- מועכים את תפוחי האדמה ומתבלים. טועמים ואם צריך מתקנים תיבול. מוסיפים את החלמון ומערבבים היטב.


מעבירים את תערובת הבשר לכלי חסין חום ומיישרים בעדינות.מעל תערובת הבשר מעבירים את הפירה ומיישרים גם אותו.


אפשר להשאיר את הפירה כמו שהוא או לעשות דוגמא עם המזלג.


מכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש לחום בינוני-גבוה (180) לכ- 40 דקות, עד שהפירה מזהיב.


כשהמאפה מוכן מוציאים מהתנור ומניחים בצד להתייצבות.


פשוט לאכול מתוך הכלי, פחות כלים ללכלך...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה