יום רביעי, 15 באפריל 2015

דקואז שקדים עם קרם אנגלז ופירות יער

קצת לפני החג כבר יודעים מה מכינים לארוחה וכמובן שכבר יודעים כמה הכל הולך להיות טעים אבל כבד ומעייף. גם ארוחת החג וגם הסדר עצמו עם כל הביסים הקטנים של המצה עם המרור והחרוסת והביצה הקשה במי מלח לא עוזרים לרצון להמשיך לאכול אחרי הכל...
אז מי בכלל חושב על קינוח?!
אני.

בגלל כל הביסים הקטנים של ה"תוך כדי" אני כמעט ולא אוכלת בארוחה עצמה, לפעמים רק תוספת קטנה וסלטים, אבל בעיקר כי אני בדרך כלל מחכה לקינוח. למרות שאני מאוד אוהבת את האמצע...
אבל בכל זאת, אי אפשר בלי משהו מתוק בסוף כזאת ארוחה ואם זאת ארוחת חג, הרי הקינוח צריך להיות חגיגי. ומי סופר בכלל קלוריות?

הפעם החלטתי להכין משהו יחסית קל, אמנם יש כמה שכבות ומרכיבים אבל זמן הכנה מקצה לקצה לא עולה על שעה.

בגלל שלא רציתי להכין שוב משהו עם שוקולד, דוגמת "עוגת השוקוזים" של שנה שעברה, החלטתי ששילוב של פירות יער וקרם אנגלז מתובל יחד עם פבלובה זה השילוב המושלם!
אבל כל הרשת מלאה במתכוני מרנגים ופבלובות לסוגיהן אז החלטתי לשנות קצת את המתכון ולהפוך את הפבלובה ל"דקואז"- מרנג שקדים אפוי שאם מכינים אותו כמו שצריך מקבלים בסיס אוורירי שמחליף את עוגת הספוג בלי שום בעיה.

את הקרם אנגלז (קרם וניל קלאסי, אבל פה מתובל קצת אחרת) אמנם צריך להכין עם מדחום ולמי שיש אני ממליצה להשתמש בו, אבל לא חובה, פשוט ממשיכים לבשל את הקרם לפי ההוראות ומקבלים קרם וניל נהדר. מי שרוצה להכין קרם וניל קלאסי פשוט מחליפים את הקינמון והציפורן במקל וניל.

בתערובת פירות היער השתמשתי בדובדבני אמרנה כי הם היו לי זמינים (נשאר לי במקרר ממתכון אחר) אבל אפשר להחליף בדובדבנים משומרים בקלות.
חג שמח לכולם!

קינוח שקדים ופירות יער עם קרם אנגלז מתובל
6-8 מנות

לבסיס הדקואז-
70 גר' אבקת שקדים
35 גר' קורנפלור
4 חלבונים
5 כפות סוכר


לקרם אנגלז-
1 כוס חלב (250 מל')
1 מקל קינמון
4 מקלות ציפורן שלמות
3 חלמונים
4 כפות סוכר


לפירות יער-
200 גר' פירות יער קפואים
4 כפות סוכר (אם צריך תוסיפו עוד)
2 כפות מים
2 כפות דובדבני אמרנה
גביע שמנת מתוקה (250 מל')
2 כפות סוכר וניל

להכנת הבסיס-  מקציפים את החלבונים עם הסוכר, מוסיפים את הסוכר בפעמיים תוך כדי הקצפה במהירות בינונית ולאחר מכן מגבירים את המהירות עד שמתקבל קצף מבריק ויציב מאוד.


שמים בקערה את היבשים ולאחר שהקצף מוכן מוסיפים אותם בכמה פעמים תוך כדי קיפול המסה.


מעבירים את המסה לשק זילוף עם צנטר (גודל משתנה לפי גודל הבסיס שאתם רוצים, אני השתמשתי בצנטר מס' 11) ועל נייר אפייה מזלפים עיגולים מהמרכז החוצה בצורת שבלול לגודל הרצוי, לדעתי למנה אישית קוטר 10 סמ' מספיק. אם אתם צריכים הנחייה לגודל אפשר לצייר על נייר האפייה עיגולים עם טוש, להפוך אותו ואז להעזר בעיגולים המסומנים.


אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני-נמוך (160) כ- 35 דקות עד שהבסיס זהוב וקפיצי למגע. מוציאים מהתנור ומקררים על רשת קירור מוחלט.

לקרם אנגלז- שמים את החלב ואת מקל הקינמון והציפורן בסיר בינוני ומביאים לרתיחה. בקערה בינונית שמים את החלמונים והסוכר וטורפים היטב. 




כשהחלב רותח שופכים מעט בעדינות על תערובת החלמונים\סוכר תוך כדי עירבוב, כשהתערובת אחידה מוסיפים עוד מהחלב תוך כדי טריפה עד שהוספתם את כל החלב.


מסננים (חשוב מאוד לסנן!) את התערובת חזרה לסיר וממשיכים לבשל על להבה בינונית עוד כ 3-4 דקות (או אם יש לכם מדחום לבישול- עד 82 מעלות) וכשרואים שהקרם רק מתחיל להסמיך מורידים מהאש, לא להביא לרתיחה!



מעבירים את הקרם לקערה ומניחים ניילון נצמד בצמוד לקרם כדי שלא יווצר קרום. מכניסים למקרר לקירור מוחלט.


להכנת פירות היער- שמים את פירות היער הקפואים יחד עם המים והסוכר בסיר קטן ומביאים לרתיחה. 


כשהתערובת רותחת וכל הסוכר נמס מוסיפים את דובדבני האמרנה, מבשלים יחד עוד כשתי דקות ומורידים מהאש. מעבירים לקערה קטנה ומקררים במקרר.


כשכל המרכיבים של המנה מוכנים וקרים מקציפים את השמנת המתוקה עם סוכר הוניל לקצפת רכה אך יציבה.

להרכבה- מניחים במרכז הצלחת בסיס אחד, מעליו מניחים מהקצפת, מעל הקצפת מניחים כף מפירות היער ומעל מזלפים בעזרת כף את הקרם אנגלז.
אפשר לקשט עם עלי נענע ירקרקים וטריים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה