יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

גבינת ריקוטה ביתית

בודדות הגבינות שאני ממש אוהבת. בכללי אני פחות מתחברת למוצרי חלב כמוצר צריכה יום יומי.
בין המוצרים היחידים שאני כן מחזיקה במקרר אפשר למצוא גבינה צהובה, יוגורט ואולי חלב ואיזה גבינה רכה כלשהי. אה ופרמזן, כי אי אפשר לאכול פסטה בלי פרמזן.
על גבינות מסריחות אין בכלל על מה לדבר, לא מתקרבת אליהן.

אחד מסוגי הגבינות הרכות שאני כן אוהבת וכן מרבה להשתמש בה במגוון אפשרויות היא ריקוטה.
שילוב הטעמים המתוק-מלוח פשוט מתאים להמון סוגי מאכלים והמרקם העדין שלה רק גורם לרצות לאכול ממנה בלי הפסקה. גם סתם ככה עם כפית.
כבר כמה זמן שאני זוממת להכין לבד ריקוטה.

אני זוכרת שלפני כמה שנים אמא שלי הכינה בבית ויצא ממש מוצלח.
אז את המתכון שלה אני לא יודעת, אבל חיפוש זריז באינטרנט והשוואה בין כמה מתכונים, שביניהן היתה גם ה"רוזנת היחפה", החלטתי שניסיון שמשלב בין כמה מתכונים, שווה את הזמן וההשקעה.
עכשיו רק צריך לזכור שגם יהיו חומרי הגלם בבית, אז דאגתי למצרכים והכינותי מראש את כולם!
כן, אפילו קניתי חלב.

כל תהליך ההכנה לא לוקח יותר מרבע שעה, עד כדי כך זה קל!
תעברו על שלבי ההכנה ותבינו שבהשקעה מינימלית תקבלו גבינה מצוינת בהכנה ביתית, עם כמות המלח הרצויה וללא חומרים משמרים. נכון, אפשר לקנות גבינה מוכנה בסופר, אבל מה הכיף בזה?!
אה ואחד היתרונות האהובים עלי, אפשר לתבל את הגבינה לפי טעמכם האישי עוד בזמן ההכנה ואז המרקם הסופי לא נפגע.
אני הוספתי בשלבים האחרונים בצל ירוק קצוץ ואבקת שום גבישי, ממש כשהעברתי את הגבינה לכלי לאיחסון ערבבתי את התיבול.

ריקוטה ביתית
תוצר סופי- 350 גר' גבינת ריקוטה
1 ליטר חלב 3%
250 מל' שמנת מתוקה
1 כף מלח גס
3 כפות מיץ לימון


שמים בסיר בינוני את החלב, השמנת והמלח ומביאים לרתיחה.


מסדרים מגבת דקה או בד חיתול בתוך מסננת שיושבת בתוך קערה בינונית.


לאחר הרתיחה מכבים את האש ומוסיפים פנימה את מיץ הלימון ומערבבים היטב. לאט לאט התערובת תתחיל "להשבר" ויתחיל להיווצר הגבן.


בעזרת מסננת קטנה מעבירים את הגבן עם כמה שפחות נוזלים אל בד החיתול שמעל המסננת.



כך משאירים את הגבינה לטפטף אל תוך הקערה למשך כשעה בחום החדר. אפשר להשאיר את המגבת ככה ואפשר לאסוף את קצוות המגבת, לקשור, לתלות אותה ולתת לנוזלים לטפטף לכיור או לקערה אחרת. 


לאחר כשעה מעבירים את הגבינה מהמגבת אל כלי לאיחסון במקרר.


הגבינה מחזיקה מעמד בקירור כחמישה ימים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה