יום שישי, 7 באוגוסט 2015

לחמניות גבינות וכרשה

החום הזה יכול להוציא אדם מדעתו. אני לא מעיזה להוציא את האף שלי מהמזגן אם אני לא צריכה.
הדבר היחיד שהטמפרטורות המשוגעת האלה טובות בשבילו זה להתפיח בצק. באמת.
אז ניצלתי את העובדה שיש לי קצת זמן ביום חופש ואת החום הבלתי נסבל והכנתי לחמניות.
ולא סתם לחמניות, לחמניות עם גבינות וכרשה. רכות כמו עננים.
אמנם להכין לחם\לחמניות בחום הזה דורש מבן אדם להיות לא שפוי בעליל, כי מי ירצה להתחיל להתעסק עם תנור בשרב הכי גדול שהיה לנו השנה (עד כה)?
אז כן, אפשר להגדיר אותי לפעמים כלא שפויה, בעיקר כשזה קשור לאוכל ולרצונות שלי.
וכן נו, בין לישה ולהתפחה חזרתי לסלון עם המחשב והמזגן.
המתכון המקורי הכיל יוגורט בלבד, אבל אני רציתי לשדרג מעט את הטעמים אז החלפתי בגבינה לבנה והוספתי את גבינת הקשקבל והכרשה המטוגנת.
בחלוקה לעשר לחמניות, מתקבלות לחמניות די גדולות, כאלה שמספיקות לכריך לבית הספר. אם אתם  רוצים קצת יותר קטנות, לדוגמא לשולחן של בראנץ', אפשר לחלק את הכמות ל 12-14 לחמניות.

לחמניות גבינות וכרשה
10-12 לחמניות

60 גר' קמח לבן
2 כפיות שמרים יבשים
1/2 כוס מים פושרים

2 ביצים L
1/2 גביע גבינה לבנה 5%
50 גר' גבינת קשקבל מגורדת
2 כפיות סוכר
1 כפית מלח
1/2 כוס מים
גבעול כרשה

450 גר' קמח לבן
20 גר' חמאה מומסת


בקערת המיקסר שמים את הקמח, שמרים ומים, מערבבים ומניחים בצד לתסיסה.


בינתיים מנקים את הכרשה, מורידים את העלים הירוקים ואת השורש, חוצים לאורך וקוצצים לפרוסות דקות. 


מחממים מחבת בינונית עם מעט שמן זית ומטגנים את הכרשה על להבה בינונית עד הזהבה.


לאחר כרבע שעה מערבבים בקערה נפרדת את הביצים, גבינות, סוכר, מלח ומים ומוסיפים לקערת המיקסר. מוסיפים גם את הכרשה המטוגנת.



מעבדים לתערובת אחידה ומוסיפים בהדרגה את הקמח.
לשים עד קבלת בצק אחיד ואז מוסיפים את החמאה. מעבדים את הבצק עד שהוא נהפך גוש אחיד שנפרד מהדפנות.


את הבצק המוכן מעבירים לקערה משומנת להתפחה ראשונה, מכסים בניילון נצמד ומניחים במקום חמים.



לאחר כשעה והכפלת נפח מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח.


אוספים את הבצק לכדור אחיד ומחלקים אותו למספר הלחמניות הרצוי. מכדררים כל כדור על משטח העבודה ומניחים בתבנית מעל נייר אפייה.



כך ממשיכים עם כל הכדורים, מניחים מעל הכדורים מגבת ומתפיחים פעם שניה, הפעם כחצי שעה.


לאחר חצי שעה התפחה מורידים את המגבות ומחממים תנור לחום גבוה (200).
מכניסים לתנור, מורידים את הטמפרטורה ל 190 מעלות ואופים כעשרים דקות, עד שמתקבל קרום זהוב.


מוציאים מהתנור, מורחים שמן זית בעזרת מברשת, מפזרים מעט מלח גס ומקררים לחלוטין על רשת. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה