יום ראשון, 13 במאי 2012

מתכון היום או יותר נכון, של יום העצמאות


היום אני חולקת איתכם מתכון שבטוח לכל אחד יש את ורסיה שלו לעוגה הזו, עוגת טורט עם תותים וקצפת.
הכנתי אותה כחלק מהקינוחים שהוגשו ביום העצמאות.
היא נגמרה תוך 10 דקות מהרגע שיצאה לשולחן. מזל שאני חתכתי אחרת לא הייתי מצליחה לגנוב לק מהסכין בשביל לטעום אותה...

המתכון:
בסיס העוגה:
6 ביצים מופרדות
1 כוס סוכר
2 כפות שמן
2 כפות מיץ לימון
1 תמצית וניל
קורט מלח
1 כוס קמח

- לערבב חלמונים, שמן, לימון, וניל ומלח.
- להקציף את החלבונים עם הסוכר.
- לערבב את התערובת עם הקצף בעדינות
- להוסיף קמח בהדרגה.

לאפות בחום בינוני כ- 40 דקות עד שהמרכז יבש. כדאי לבדוק קודם- כל תנור שונה.

אני חציתי את הבסיס והשתמשתי בחצי אחד לעוגת תות ובחצי השני לעוגת שוקולד (מתכון בפעם אחרת)

מילוי תות:
לחתוך 5-6 תותים בינוניים, להשרות עם כפית סוכר וכפית ברנדי בקערה לכמה דקות.
לרסק עד קבלת מחית אחידה ולמרוח עם הבסיס.

בגלל שהכנתי שתי עוגות מאותו הבסיס, הייתי צריכה לאלתר שוליים כדי שהקרם לא ישפך לגמרי מהעוגה, אז לקחתי נייר לעטיפת סנדביצ'ים, קיפלתי אותו לאורך ל-3 חלקים- ככה עם שני ניירות כדי לעטוף את כל ההיקף והדבקתי עם נייר דבק.
יש לציין שהאילתור החזיק מעמד די טוב!

הבסיס עם מילוי התות
קרם:
1 שמנת מתוקה
1 כוס חלב
1 יוגורט
חצי שקית פודינג וניל
1 תמצית וניל

- להקציף את השמנת עם הפודינג, החלב, הוניל והיוגורט עד קבלת מרקם קרמי יציב.
- למרוח על העוגה.

הקרם
את כל זה הכנתי יום קודם.

לפני ההגשה לחתוך תותים לפרוסות לאורך ולסדר על העוגה.






מומלץ לחלוק עם מישהו שאוהבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה