יום שלישי, 12 ביוני 2012

שעועית בטעם של שוק


ביום שלישי האחרון נפגשתי עם חברה טובה בת"א אחרי הרבה זמן שלא נפגשנו.
טיילנו קצת בנחלת בנימין, מקום נחמד לעבור בו כדי לקבל השראה וליצור דברים חדשים. נכנסתי לחנות הבדים האהובה עלי וכמובן שלא יכולתי שלא לקנות כמה בדים...
לאחר הסיבוב הקצר חשבנו לאן עכשיו ושתינו הסכמנו ל'שוק הכרמל' כמובן!
התחלת השוק היא לתיירים בעיקר (אני חושבת), כל הבגדים עם ההדפסים של צה"ל וקוקה קולה.
כשממשיכים ונכנסים לתוך השוק ומגיעים לאזור הירקות והפירות, לדעתי מתגלה הקסם. ערימות הפירות והירקות, הריחות של המאפים והדוכנים של החמוצים גורמים לי להתחרט שלא הבאתי איתי עגלת קניות... הכל כל כך טרי ומזמין.
אני מאוד אוהבת שווקים ובזמן הלימודים בירושלים כשגרתי באיזור הכניסה לעיר מאוד אהבתי לעשות את הקניות שלי בימי ראשון בשוק 'מחנה יהודה', ימי ראשון שלי לא היו עמוסים בלימודים והשוק לא היה מלא באנשים.
הייתי מסתובבת עם האוזניות באוזניים, שומעת את המוזיקה שלי כשברקע קולות השוק מתנגנים.
כמובן שאז היו לי הדוכנים הקבועים- דוכן לשורשים ועשבי תיבול, דוכן לירקות ופירות וכמובן דוכן הפרחים הקטן שצמוד לכניסה שמרח' אגריפס.
גם היום, אחרי שחזרתי למרכז, אני מאוד אוהבת לעשות קניות בשוק.
היום זה 'שוק רמלה'. אפשר לומר מקום שגדלתי בו.
להסתובב עם אבא שלי ולקנות פרחים מול דוכן מיץ הלימון עם הבורקס הבולגרי. לאכול פלאפל באותו מקום כבר כמעט 20 שנה. לדעת למי יש את הכלים שחיפשתי וכשמתחילה עונת המסיק צריך ללכת לחנות של הזקן עם התבלינים כדי לקנות את הזיתים הכי טריים לכבישה.

טוב, אז אולי קצת נסחפתי עם התיאורים הרומנטיים על השווקים שאני מכירה, אבל ככה אני באמת מרגישה, אני אוהבת שווקים.
וכמו שאני אוהבת שווקים אני גם אוהבת ירקות עונתיים ואחד מהם הוא השעועית השטוחה, ירק מדהים שמשתלב בהרבה מאוד תבשילים ויכול לעמוד בפני עצמו בכמה מהם.
היום המתכון שאני אחלוק איתכם הוא של שעועית שטוחה ברוטב עגבניות. תבשיל פשוט להכנה שהולך מצויין עם תוספות כמו אורז לבן או פסטה.

שעועית שטוחה ברוטב עגבניות
קילו שעועית שטוחה טרייה
בצל אחד גדול
5 שיני שום
1 פלפל אדום
5 עגבניות גדולות, בשלות ורכות או קופסת שימורים גדולה של עגבניות חתוכות
1 רסק עגבניות קטן
5 כפות שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס
2 כפות גדושות פפריקה מתוקה
(מי שרוצה יכול להוסיף גם פפריקה חריפה לפי הטעם)



- לשטוף היטב את השעועית, לקטום את הקצה הקשיח ולחתוך לחתיכות בגודל 4 ס"מ בערך (אני בדר"כ חותכת כל שתי בליטות של הקטנייה).

השעועית שטופה וחתוכה

- לחצות את הבצל לאורכו וכל חצי לפרוס לאורך לרצועות דקות.
- לפרוס את השום לפרוסות דקות.
- לטגן בסיר גדול את הבצל בשמן הזית, אחרי שהבצל זהוב להוסיף את השום ולהקפיץ שתי דקות נוספת. להזהר מאוד שלא לשרוף את השום- שום שרוף יוצא מר.
- לחתוך את הפלפל האדום לרצועות דקות ולהוסיף לבצל ולשום. לטגן כחמש דקות.
- להוסיף את השעועית השטופה והחתוכה לסיר.

הוספתי את השעועית 

- בשלב הזה אני אוהבת לתבל במעט מלח, רק בשביל שיעזור להוציא את הנוזלים מהשעועית.
- לערבב בעדינות, לכסות את הסיר ולהקטין מעט את הלהבה, שתהיה בינונית.
- אחרי כחמש דקות כדאי לבדוק את השעועית ולערבב שלא תשרף בתחתית. בינתיים לחתוך את העגבניות לקוביות בגודל 1 ס"מ (בערך).
- לערבב שוב את השעועית בעדינות, כשהיא מתחילה להתבשל היא מחליפה צבע מירוק בהיר לירוק כהה והופכת  לפחות קשה.
- להוסיף את העגבניות החתוכות ואת שאר התיבול.
- לערבב, לכסות ולבשל עוד כעשר דקות על להבה בינונית. לערבב מידי פעם.
- לאחר כעשר דקות, העגבניות מתחילות להתבשל ולהוציא נוזלים, בשלב הזה מוסיפים את רסק העגבניות ומערבבים היטב.
- לבשל עשרים דקות כשהמכסה סגור, לערבב מידי פעם. לאחר עשרים דקות לפתוח חריץ קטן במכסה ולבשל עוד כרבע שעה, לתת לנוזלים להתאדות ולרוטב להסמיך.
- התבשיל מוכן כשהשעועית ניתנת לנגיסה בקלות.

עוד בישול קצר ומוכן

- אם צריך- לתקן תיבול.
אני אוהבת להגיש את המנה עם אורז לבן וקציצות טריות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה