יום שלישי, 11 בספטמבר 2012

העוף של אבא



הפעם אני קצת "זורקת". 
המנה שאני מביאה לכם היא לא מנה שאני מכינה בדרך כלל, אלא אבא שלי.
זו המנה שכשלאף אחד אין כוח לבשל ביום שישי, הוא מכין אותה ונסגר סיפור הבישולים לשישבת.
זה לא שאני לא מכינה אותה אף פעם, פשוט לי זה לא יוצא אותו הדבר. 
גם הפעם המתכון הוא חלק מפרוייקט "הכל בסיר אחד" ועכשיו הקרדיט הוא כולו של אהרוני. 

אז ככה, לאמא שלי יש התמכרות קלה להוצאת מתכונים מהאינטרנט ואיסופם בקלסר. ברוב הפעמים הם גם נשארים שם, כי למי יש כוח לבחון אלפי מתכונים...
לפעמים אני מנסה לעשות סדר במתכונים, זה לא תמיד מצליח ודי מייאש כי מי באמת רוצה למצוא 6 עותקים של מתכון לעוגיות טחינה?  
מידי פעם מישהו מחליט לעשות מעשה ולנסות משהו שנראה מוצלח. יש די הרבה נפילות אבל יש כמובן גם הצלחות והמתכון הזה הוא אחד מהן.
תגידו לי, מה יכול להיות רע בתבשיל עוף עם בצל ופיטריות בסגנון אסייתי? כלום, נכון! (כמובן במידה ואתם אוהבים עוף, בצל, פיטריות, ג'ינג'ר וסויה.)
במתכון המקורי יש הרבה פחות בצלים ופיטריות, אבל אחרי הפעם הראשונה שמכינים עם הכמות המקורית ורואים שהם פשוט נעלמים לגמרי (גם בבישול אבל גם במהלך הארוחה כי כולם רוצים אותם) כמות הירקות הוכפלה כמעט.

כמות ל-6 מנות:
6 כרעיים מחולקות- משולש ופולקע
4-5 כפות שמן זית
כ- 20 בצלים קטנים שלמים מקולפים (כמה שיותר קטנים), או בצלי שאלוט, או בצלי פנינה (הם ממש קטנטנים, סיוט לקלף אבל תענוג לאכול)
ראש שום פרוס גס
1 כף ג'ינג'ר קצוץ
4 סלסלות פטריות- אפשר שמפיניון לבנות, או מיני פורטבלו, או תערובת של שני הסוגים

לרוטב:
 חצי כוס סויה
*כוס יין לבן
*4 כפות סוכר חום
 כוס וחצי מים
 פלפל שחור גרוס

*אחרי כמה ניסיונות המתכון הסופי בבית הוא עם יין קינוח מתוק כמו מוסקט וללא הוספת הסוכר החום, היין מספיק מתוק.

**במתכון המקורי יש גם תוספת של 8 ביצים קשות אבל אני לא מתה על ביצים קשות בתבשילים אבל מי שרוצה מוזמן להוסיף

להמליח ולפלפל את העוף, לטגן בסיר הבישול עד השחמה קלה מכל הכיוונים.



מוציאים את העוף ומכניסים את הבצלים לסיר. מקפיצים עד שהם מתחילים לקבל צבע.

המון בצלצלי פנינה. יאמי!


להוסיף את השום והג'ינג'ר (להיזהר שהם לא ישרפו) ולהקפיץ עוד כחמש דקות.


להחזיר את העוף אל בין הבצלים ולהוסיף את הפיטריות (בשלב הזה מי שרוצה מכניס את הביצים הקשות)


לערבב בקערה את כל חומרי הרוטב ולשפוך מעל העוף. אל תדאגו אם הרוטב לא מכסה את כל התבשיל, הבצלים והפיטריות מוציאים נוזלים גם כן ובסוף הכל יהיה מכוסה, אין צורך להוסיף נוזלים, הם רק ידללו את הטעמים.



להביא לרתיחה ולבשל מכוסה על אש קטנה כחצי שעה.


לאחר חצי שעה אפשר לפתוח מעט את המכסה ולהמשיך לבשל עוד כחצי שעה.
כל מה שצריך כתוספת זה אורז לבן.

כן, כן, אני מכינה אורז כמו הסבתות.
והוא יוצא אחד אחד!




בתיאבון!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה