יום שני, 24 בספטמבר 2012

ים המלח עם ספנסר טוניק

לפני שבועיים התקיים כנס הצילום של ישראל בהיכל נוקיה.
מבחר צלמים בעלי שם הגיעו להרצות על הטכניקות הייחודיות שלהם, כשבראשם הגיע ספנסר טוניק לדבר על עירום המוני כלי אומנותי.
על טוניק שמעתי לראשונה לפני יותר מעשר שנים כשהוקרן עליו ועל תהליך היצירה שלו סרט דוקומנטרי בערוץ 8.
אחת מהסצנות שנחרטו לי בראש היא תהליך צילום של אישה, שמנה לכל הדעות, יושבת על גדות נהר ההאדסון (אני חושבת). 
רואים שהיא שמנה ועירומה (לא ראו שום דבר משמעותי), אבל הדבר היחיד שמועבר מהתמונה זה עצב עצום.
לא הצלחתי למצוא את התמונה ברשת, כנראה שאם אמשיך לחפש אולי אמצא אבל זה לא מה שחשוב בפוסט הזה.

יומיים אחרי הכנס יצאה קבוצה של צלמים באוטובוס מאורגן לצלם תחת ההנחיות של טוניק באירוע לציון שנה לצילום המפורסם שלו בים המלח.

היו כמה דברים שהפריעו לדעתי, קבוצת המשתתפים הייתה קטנה יותר והשנה המשתתפים לא היו עירומים, לא שזה באמת שינה משהו כי כולם היו מתחת למים, אבל עדיין החוויה הייתה נחמדה, כמו גם לשמוע אותו בשיחה סגורה עם הצלמים בלבד.
מה שכן מאוד הציק לי ולהרבה מאוד אנשים אחרים שהגיעו מתוך כוונה לצלם, שפתאום האירוע הפך לפוליטי עם הופעתה של דפני ליף.
אני ידעתי מראש שהתשלום שהוצאתי מכיסי הדל הולך לארגון להצלת ים המלח- מטרה נעלה בפני עצמה כי צריך להציל כל אוצר שיש במדינה הקטנטונת הזו, אבל מכאן לתוספת של ליף לא ציפיתי!
ליף וחבריה לארגון החדש שהיא הקימה ניצלו כל רגע לדיבורים, גם בזמן שישבנו וחיכינו לטוניק לשיחה והביעו את רצונם לשתף צלמים באירועים שהם יקיימו. כשנשאלו מה השכר התשובה הברורה הייתה- זה בהתנדבות...
זה הוסיף טעם מר מאוד לכל האירוע.

אה כן, מסתבר שאני אלרגית לים המלח, לא הפסקתי להתעטש כל הזמן שהייתי על החוף!

לא משנה, די לטרוניות ועכשיו לתמונות!
כן, אני יודעת שלא כל התמונות באיכות מדהימה, תזכרו שאני לומדת מניסוי ותהייה\טעייה...






כן, היו יותר צלמים ממשתתפים...




ספנסר טוניק משקיף על העסק




עדיין מטרה חשובה!

האתר של ספנסר טוניק:
http://www.spencertunick.com/

האתר של הארגון להצלת ים המלח:
http://saveoursea.org.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה