יום שלישי, 15 בינואר 2013

חמין אקספרס


לאט, לאט מרגישים את החורף מתקרב לו. צעדים קטנים מידי, אבל בכל זאת מתקרב.
אני אוהבת חורף. כן, את מזג האויר הקודר הזה. האפור, אפור הזה עושה לי טוב...
אבל לא לכולם... טוב, יש לזה הרי הסבר מדעי, בגלל מחסור באור השמש ישנם אנשים הסובלים מדיכאון עונתי (נכון שבארץ החורף נמשך בערך שעתיים וחצי, אבל כנראה שעדיין יש אנשים המושפעים מזה).
כמו שהבנתם, אני לא אחת מהאנשים שסובלים מדיכאון בחורף, תנו לי שמיכה, תה חם עם עשבים בפנים וקערת פופקורן ואני מסודרת.
אחד הזכרונות שיש לי מהילדות, זה את החמין בשבת בצהריים כשלידו מוגש תה מתוק בקנקן פלסטיק פרחוני. היה לתה טעם מיוחד (שאחרי הרבה שנים הבנתי שהפלסטיק כנראה הוא זה שנתן את הטעם המיוחד לתה) אבל אז זה היה אחד הדברים שחיכיתי להם.
וברור שאוכל הוא המנחם האולטימטיבי, הרי לא סתם מאכלים מסוימים נקראים כך.

החורף מביא איתו את התבשילים הכבדים, אלו שמתבשלים שעות על הגז ואחר כך עוד כמה בתנור.
ולמרות שאני דוגלת בבישול ארוך ואיכותי, לפעמים אפשר גם לקצר קצת תהליכים.
המתכון לחמין אקספרס, גם כן הגיע מהאינטרנט ועבר כמה שיפוצים מצידי. במקור הוא עם הרבה פחות דגנים ובלי קיטניות, אבל בגלל שזה החלק שאני הכי בחמין, ה"קווץ' " אני קוראת לזה (והתפוחי אדמה כמובן)  החלטתי להוסיף ולגוון קצת באפשרויות של התוספות.
וכמו בתבשילים הקודמים שהבאתי לכם, גם פה רוב העבודה היא בהכנות.

אני יודעת שכבר סיפרתי לכם שאני מבשלת ומקפיאה שקיות של חומוס ושעועית, ופה ההכנה מראש והחלוקה למנות רק מראה כמה זה נוח ומקצר תהליכים.
אז אני שוב מזכירה, קחו כמות של חומוס ושעועית, אפילו אם אתם לא מתכננים להכין משהו בקרוב ותשרו במים למשך לילה, בנפרד.
אחרי לילה, תנקזו מהמים, תעבירו לסיר גדול (כל אחד בנפרד, ולא להוסיף מלח למי הבישול כן?) ותבשלו עד שהקיטניה רכה ואפשר לאכול אותה, בערך שעתיים.
לאחר קירור חלקו לשקיות סנדביץ' כשחלק עם מי הבישול וחלק בלי (בשקיות החומוס עם מי הבישול אני משתמשת כשאני מכינה ממרח), קישרו היטב ולמקפיא.
וכל מה שאתם תצטרכו לעשות כשתרצו להכין חמין או אפילו סתם מרק, זה להוציא מהמקפיא שקית ולזרוק אותה לתוך הסיר (רק בלי השקית ניילון...).

חמין אקספרס

8 כרעיים מחולקות
6-8 תפוחי אדמה בינוניים חצויים
4-6 בצלים בינוניים
1 כוס גריסים מושרים כשעה
1 כוס חיטה
1 כוס שעועית לבנה מושרת למשך לילה
1 כוס גרגירי חומוס מושרים למשך לילה
מלח
פלפל שחור
פפריקה מתוקה
3 שיני שום כתושות
3 כפות אבקת מרק בצל

השעועית המושרית לאחר לילה
הכי קל להכין הכל בקערות: חיטה, גריסים ותפוחי אדמה
לתבל את העוף במלח, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, שיני השום ומעט שמן זית ולתת לו לעמוד כחצי שעה.


לשים בקערה את הבצלים ואת תפוחי האדמה ולתבל גם כן במלח, פלפל שחור, פפריקה מתוקה , אבקת מרק בצל ומעט שמן זית ולערבב היטב.
בסיר גדול לסדר בתחתית את תפוחי האדמה ובצלים.


מעליהם לפזר את החיטה, גריסים, גרגירי החומוס והשעועית.

חיטה
גריסים
חומוס (במקרה הזה הוא משקית לאחר השריה בלבד ומהפריזר)
שעועית בובעס 
מעל הכל לסדר את הכרעיים כשאת המשולשים אני מניחה עם העור כלפי מטה.


לכסות במים רותחים כשני ס"מ מעל העוף (אני פשוט ממלאה את הקערה שבה תיבלתי את תפוחי האדמה במים, כי תמיד נשאר קצת תיבול בקערה ושופכת ממנה את המים).


להביא לרתיחה ולבשל על אש קטנה כחצי שעה.
בזמן שהסיר על האש מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות).
לאחר חצי שעה של רתיחה מכניסים את הסיר לתנור, מורידים את החום ל-180 מעלות ואופים כשעתיים.
לאחר שעתיים מורידים את הטמפרטורה ל-140 מעלות ואופים עוד כשעה.

לאחר הבישול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה