יום שלישי, 15 בינואר 2013

עוגת יומולדת- מוס שלוש שכבות!


גם הפעם אני ממשיכה עם בקשות היומולדת!
העוגה שלמטה היא העוגת יום הולדת של אבא שלי כבר כמה שנים ברציפות.
ובגלל שאבא (וגם אמא) יש רק אחד והשנה הוא חוגג יומולדת 60 (כן, כן!) די עושים מה שהוא מבקש...
העוגה מושחתת לגמרי ובגלל שהיא עוגת יומולדת אני ממש לא מתביישת בה ואומרת בגלוי: היא מושחתת! ושכל מי שבדיאטה (או מתיימר להיות) מוזמן לעבור בלוג.

אז ככה, העוגה עברה כמה שינויים עד שהגיעה למצבה העכשווי, גם בקרם וניל וגם בבסיס ואני מאוד מרוצה ממה שקיבלתי.
אחותי לפעמים מכינה אותה עם בסיס של עוגת שוקולד פשוטה, בחושה. אבל אני מאוד אוהבת את התוצאה למרות ההשקעה של הפרדת הביצים וההקצפה.
את האמת, לדעתי פשוט צריך להכין אותה כדי להבין כמה היא טעימה ודי פשוטה להכנה למרות שיש בה די הרבה שלבים.

אני חושבת שהפידבק המושלם לעוגה היה כשחברה של אבא מהמושב הזמינה אותה ממני לארוחת שישי... (ועוד כמה דברים כולל הלביבות מהטור הקודם)

אבא, המון מזל טוב וכמו שאתה אומר- עד 100 כ- 20! 

עוגת מוס שלוש שכבות      תבנית חד פעמית 30X40

לבסיס:
5 ביצים מופרדות
4 כפות קמח תופח או 4 כפות קמח רגיל עם כפית אבקת אפייה
4 כפות קקאו
4 כפות סוכר
3 כפות שמן רגיל
ברנדי (כמה שרוצים ואפשר גם לוותר, אבל אני מאוד אוהבת...)

לקרם וניל:
2 שמנת מתוקה
1 אינסטנט פודינג וניל
1 כוס חלב

לקרם שוקולד:
300 גר' שוקולד מריר 60%
4 ביצים מופרדות

הבסיס:
להפריד את הביצים לשתי קערות נפרדות גדולות.
לערבב את החלמונים יחד עם הקמח, שמן, קקאו וברנדי.



הבסיס לפני הקיפול עם החלבונים המוקצפים
להקציף את החלבונים, כשמתחיל להיווצר קצף יציב ולהוסיף את הסוכר ולהמשיך להקציף עד קצף יציב ומבריק.


לקפל את הקצף לתוך תערובת החלבונים בעדינות כדי לשמור על האוויר, רצוי בכמה פעמים.



אני מעדיפה לקפל בערך חצי מכמות הקצף אל תוך תערובת השוקולד וכשאני מרגישה שהתערובת כבר יחסית אוורירית, אני מעבירה את כל התערובת לקערת הקצף ומקפלת בעדינות.


להעביר לתבנית אפייה משומנת קלות ולאפות בחום בינוני (170) כעשר דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יבש.


לקרר היטב לפני מריחת הקרם.

הקרם וניל:
להקציף יחד את השמנת והאינסטנט פודינג עד קבלת קצפת יציבה.


להוסיף את החלב ולהמשיך להקציף עד שהקצפת חוזרת להתייצב. זהירות החלב משפריץ!
למרוח על העוגה הקרה.


הקרם שוקולד:
להמיס את השוקולד בקערת פיירקס מעל סיר עם מים רותחים. שימו לב שהמים לא נוגעים בתחתית הקערה.
להפריד את הביצים לשתי קערות נפרדות.
להקציף את החלבונים עד קבלת קצף יציב מאוד.
לערבב את החלמונים בקערה ולהוסיף כף מהשוקולד המומס- כדי להשוות טמפרטורות ושלא תיווצר לכם חביתה...
כשהחלמונים מעורבבים עם כף השוקולד, אפשר מהר להעביר את כל החלמונים לקערת השוקולד המומס ולערבב היטב. התערובת מאוד סמיכה וקשה אבל אל תדאגו.

הקרם בתחילת העירבוב
תעבירו כף מהקצף של החלבונים לתוך התערובת של השוקולד ותקפלו בעדינות, עד שהתערובת כמעט אחידה, תוסיפו עוד חצי מהקצף שנשאר לתערובת וקפלו שוב וכך גם עם הקצף שנשאר.

לקראת סוף העירבוב
בסופו של התהליך תקבלו קרם שוקולד אוורירי וטעים. אתם יכולים לטעום רק שימו לב שלא תחסלו את כולו...

הקרם המוכן- אוורירי לגמרי
תשפכו מעל הקרם וניל ותשטחו יפה.
למקרר לפחות ל 12 שעות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה