יום רביעי, 9 במרץ 2016

פודינג לחם גבינות ומנגולד

אם אתם כמוני ואתם אוהבים חלה אבל לא מספיקים לסיים את כולה לפני שהיא מתחילה לאבד את הרכות והחינניות שלה, כן אני עכשיו הגדרתי את החלה שלי חיננית, אתם אהבו את המתכון הבא.
נכון, זה דורש תכנון מוקדם של ללכת לירקן ולקנות כמה דברים אבל תאמינו לי שזה שווה את ההשקעה.
אז את האמת. בגלל שאני לא מספיקה לאכול את כל החלה אני בדרך כלל לא טורחת וקונה אחת בכלל, אבל כשאני כבר כן קונה רוב הסיכויים שהסוף שלה יגיע לטוסטים, כי טוסט חלה זה הכי טעים.

אבל מה, רציתי הפעם קצת להתפנק והיתה לי שמנת מתוקה מיותרת במקרר ולא ידעתי מה לעשות איתה אז החלטתי לגוון.
נכון, פודינג לחם זה בדרך כלל מאכל מתוק, במיוחד המקור האנגלי, אבל כל דבר הוא בסיס הנתון לשינויים. הגעתי למסקנה שזאת המנטרה החדשה שלי, כל דבר אפשר לשנות. במיוחד מתכונים.
החלטתי ללכת על שילוב של ירק וגבינות, שילוב מנצח לדעתי.
פה הפעם הלכתי על מנגולד, בצל ירוק וגבינות גאודה ושוויצרית.
כמובן שאתם יכולים לשנות לפי ראות עיניכם, תשתמשו בתרד ועשבי תיבול אחרים או תשלבו קשקבל ומוצרלה.

כן, זאת שמנת מתוקה ולא לבישול. יש בה כבדות ומתיקות שהמאפה צריך והיא מתאזנת נפלא יחד עם התיבול.
ואם אתם רוצים גרסה מתוקה, זאת הכתובת- פודינג לחם-בננות-קשיו-מייפל מעולה!

פודינג לחם, מנגולד וגבינות
200 גר' קוביות חלה ישנה (בערך חצי חלה)
כוס עלי מנגולד קצוצים דק, רק הירוק
גבעול בצל ירוק קצוץ דק
5 שיני שום כתושות

50 גר' חמאה מומסת
400 מל' שמנת מתוקה
2 ביצים
מלח גס
פלפל שחור גרוס
אגוז מוסקט
160 גר' גבינה קשה מגורדת


בקערה גדולה שמים את קובית החלה ואליה מוסיפים את המנגולד והבצל הירוק הקצוצים.




בקערה בינונית טורפים את השמנת, ביצים, שום, חמאה ותבלינים. מוסיפים כמעט את כל הגבינה המגורדת ומערבבים היטב.


מעבירים את התערובת לקערה הגדולה יחד עם קוביות החלה והירק ומערבבים היטב עד שכל הנוזלים נספגים בחלה. אפשר ממש למעוך את החלה עם הידיים עד שהכל נספג.


נותנים לתערובת לעמוד כרבע שעה. מעבירים לכלי מתאים לאפייה, אפשר אפילו קצת קטן ממה שצריך ואז לדחוס בעדינות את התערובת.


מפזרים את שארית הגבינה המגורדת מעל התערובת ומכניסים לאפייה בחום בינוני (170) לכ- 20 דקות, עד שהגבינה שמעל נמסה והשחימה.


כדאי לתת למאפה לעמוד קצת לפני ההגשה להתייצבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה