יום רביעי, 9 במרץ 2016

סלט בורגול חמים וצבעוני

לאט לאט החורף התגנב לו חזרה והימים האפורים חזרו איתו.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאוד אוהבת את החורף ומעדיפה אותו על הקיץ בכל מובן אפשרי, אבל לא תמיד יש לי כוח לעמוד במטבח ולהכין ארוחה חמה אחרי יום עבודה מתיש.

לפעמים סלט גדול עם כמה מרכיבים לא שיגרתיים הם אלו שסוגרים את פינת ארוחת הערב בצורה נפלאה.
אני מאוד אוהבת לשלב בורגול בסלט, הוא מאוד בריא, משביע ומאוד מוסיף בטקסטורה שלו למונוטוניות של סלט רגיל לחלוטין.
גם שילוב של טמפרטורות שונות בסלט מאוד מגוון את הארוחה, הוספה של בטטה ובצל צלויים בתנור משדרגת את הסלט ומעלים אותו בכמה רמות.
עוד אחד מהשילובים שאני אוהבת להכניס לסלטים, זה פרי מתקתק שיכול להיכנס ולהוסיף מימד חדש לסלט ואגס עושה את העבודה מצויין. הפעם בחרתי באגס אדמדם, סתם כי הוא ישב אצל הירקן וקרץ לי מהמדף אבל אגס רגיל מתאים פה כמובן.

משהו נוסף שאני אוהבת לשלב בסלטים בשביל להוסיף מרקם לכל ביס אלו אגוזים או גרעינים. הפעם החלטתי לנסות צנוברים וסומסום. בדרך כלל אני מוסיפה מעט שמן סומסום לסלט, בעיקר כי הטעמים משתלבים מצויין אבל הפעם רציתי את הטעם והמרקם יחד.

כמעט בכל מרכיב אפשר לשחק, אני השתמשתי בחסה צבעונית, בשביל להוסיף עוד קצת צבע לצלחת ואת הגזר אפשר לחתוך לגפרורים ולא לפרוסות דקות עם הקולפן.

הסלט הוא רק תירוץ למשחקים.

סלט צבעוני לימים אפורים
1 בטטה בינונית
1 בצל בינוני-גדול
6 שיני שום
טימין
שבבי צ'ילי
מלח גס
פלפל שחור גרוס
שמן זית
1 כוס בורגול מושרה
4-5 עלי חסה
1 גזר קטן
1 אגס
גבעול בצל ירוק
סומסום
צנוברים

לרוטב-
1 כפית חומץ בלסמי
מיץ מחצי לימון
מלח גס גרוס
פלפל שחור גרוס
שמן זית


מקלפים את הבטטה וחותכים לקוביות בגודל ס"מ בערך, מעבירים לקערה בינונית.
מקלפים את הבצל, פורסים אותו ל"פלחים" לאורך ומעבירים לקערה.
מקלפים את שיני השום, חותכים גס ל 2-3 חתיכות ומעבירים לקערה יחד עם הבטטה והבצל.


מתבלים במלח, פלפל, שבבי צ'ילי, טימין ושמן זית, מערבבים היטב, מעבירים לתבנית מתאימה ומכניסים לאפייה בחום גבוה (200) לכחצי שעה. אם צריך, מוסיפים עוד כמה דקות. כשהם מוכנים מוציאים מהתנור ומצננים מעט, שיהיו בחום החדר.


שוטפים היטב את הבורגול, מעבירים לקערה גדולה ומכסים במים רותחים. משאירים את הבורגול כך עד לסיום אפיית הבטטה והבצל.


שוטפים את החסה ומייבשים היטב, מקלפים את הגזר וממשיכים "לקלף" בעזרת הקולפן פרוסות דקות של הגזר לסלט לפי הכמות הרצויה. מעבירים לקערה גדולה ומוסיפים אליה את החסה היבשה, חתוכה בגודל הרצוי.
חותכים את האגס ומשאירים את הליבה בצד. פורסים אותו הכי דק שאפשר ומוסיפים לקערה.
את הבצל הירוק גם כן פורסים כמה שיותר דק ומוסיפים לקערה.


על מחבת יבשה קולים מעט סומסום וצנוברים עד הזהבה, מצננים מעט.


כשהבורגול מוכן מסננים היטב את המים שנשארו, מודדים כוס ומוסיפים לקערה.
לאחר שהבטטה והבצל התקררו מעט וכבר לא מאוד חמים מוסיפים אותם לסלט. מערבבים את מרכיבי הרוטב, שופכים מעל הסלט ומערבבים היטב.
מעבירים לקערת הגשה (אם רוצים) ומעל מפזרים את הסומסום והצנוברים הקלויים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה