יום רביעי, 9 במרץ 2016

פשטידת תירס וכרישה ללא גלוטן

אתם מכירים את הבדיחה שאם אוכל צמחים זה הרביבור ואוכל בשר זה קרניבור אז אוכל הכל מהכל זה אומנומניבור?



אז אתם בכיף יכולים להכניס אותי לקטגוריית האומנומניבורים.
חוץ מחצילים אני אוכלת הכל.

אבל מסתבר שכשאני לא מתכוונת להכין מנה צמחונית, טבעונית או נטולת משהו ספציפי, זה קורה גם בלי שאני שמה לב.
ככה קרה עם הפשטידה הזאת. כשהכנתי אותה לפני יומיים, לקחו לי כמה דקות להבין שאני לא צריכה להכניס פנימה קמח, יש לי מספיק מרכיבים שמייצבים את הפשטידה והיא תחזיק מעמד גם בלי הקמח.
החלטתי לעשות ניסיון ולראות אם היא באמת תחזיק מעמד בלי, ו-וואלה היא מחזיקה מצויין בלי קמח.
זה לא שאני מנסה להכין אוכל בריא, חס וחלילה, אבל גם טעים לא חייב להכיל כמויות הזויות של שמנת, חמאה או קמח.

לדעתי כמעט כל פשטידה שמכילה גבינות, ביצים וירק כלשהו יכול להחזיק בפני עצמו ולא חייב תוספת קמח, במקרה ואתם מנסים להימנע מקמח לבן ולא יודעים מה להכין לארוחת הערב, פשטידה זה הפתרון.

פשטידת תירס ללא גלוטן
3 קלחי תירס טרי
1 גביע יוגורט 3%
100 גר' גבינת פטה
2 גבעולי כרישה
1/2 כפית שמן סומסום
מלח גס גרוס
פלפל שחור גרוס
3 ביצים
5 כפות שמן זית


מנקים את גבעולי הכרישה וקוצצים לטבעות דקות. מחממים מחבת עם שמן הזית ומטגנים עד הזהבה.



מנקים את קלחי התירס מהעלים ומהשערות הלבנות. בעזרת סכין חדה חותכים את הגרעינים לכל אורך הקלח ומעבירים לקערה בינונית.



מוסיפים לגרעיני התירס הטריים את היוגורט, גבינת הפטה מגוררת, הכרישה המטוגנת ומתבלים במלח, פלפל ושמן סומסום. 


מערבבים היטב וטועמים אם צריך לתקן תיבול.



מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב.
מעבירים לתבנית מתאימה ומכניסים לאפייה בחום בינוני-גבוה (185) לכ- 50 דקות, עד התייצבות ושהחלק העליון של הפשטידה זהוב.
רצוי להכין את הפשטידה לפחות שעה לפני ההגשה, אפילו רצוי לתת לה לילה במקרר להתייצבות מלאה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה