יום רביעי, 12 ביוני 2013

עוף בערמונים- כן בווקאום, גם זה טוב.

אני מתארת לעצמי שכבר הבנתם שכשאין לי משהו חכם לכתוב אני שמה מתכון של עוף.
אז הינה עוד מתכון של עוף. גם הפעם הוא של אהרוני, אני מכינה די הרבה דברים שלו ובדרך כלל גם משפצת אותם לטעמי על הדרך.

הפעם זה מתכון של עוף בערמונים. כן, אני יודעת שעכשיו זו לא עונת הערמונים ובדרך כלל אני גם משתדלת מאוד לבשל עונתי אבל כשיש מוצר על המדף כמו ערמונים בוואקום, אני החלטתי שאני צריכה לנסות אותם.

נכון, כל דבר שמגיע בחבילה בוואקום\שימורים\מיובש ממש לא דומה לדבר ה"אמיתי" הטרי, אבל פה המוצר הסופי מצדיק את ה"השקעה" בקניית השקית מהמדף.
חוץ מזה, אני בספק אם בחורף אני אשקיע את המאמץ של לקלות ערמונים ולקלף אותם ושהם לא יגיעו ישר לבטן אלא עוד יעברו בישול...

מבחינת השיפוצים שלי:
כמות הנוזלים הייתה קטנה מידי לכמות העוף שבמתכון- ¼ כוס סויה וחצי כוס יין אדום וזהו. הם בקושי כיסו את העוף, אז החלטתי להוסיף עד הכפלת כמות הנוזלים ואפילו קצת יותר.
ג'ינג'ר- כתוב במתכון 2 ס"מ מהשורש. אני מוסיפה עוד קצת כי אני מאוד אוהבת את הטעם שהג'ינג'ר נותן, אבל פה כל אחד יחליט לעצמו.
גם את כמות הבצל\שום הכפלתי...

כשאתם קונים ערמונים שימו לב שהם חום בהיר יחסית (במידה והעטיפה שקופה ואפשר לראות אותם). אם לאחר זמן הבישול שרשום הערמונים מרגישים לכם קצת קשים (יכול להיו שהם קצת הגיעו יבשים מהחבילה), תבשלו אותם עוד עשר דקות בערך, רק שימו לב שהם בתוך הרוטב.

אם תחזרו קצת אחורה למתכון של העוף של אבא, אתם תשימו לב שהמתכונים די דומים בטעמים.
לדעתי אפשר לשלב בין שני המתכונים וזה מה שאני מתכננת לעשות בפעם הבאה שאחליט להכין את אחד משני המתכונים.

עוף בערמונים
6 מנות
6 כרעיים מחולקות
2 בצלים גדולים קצוצים דק
5-6 שיני שום גדולות פרוסות דק
2-3 ס"מ שורש ג'ינג'ר מקולף וקצוץ דק
1.5-2 כוסות יין אדום יבש
1/2 כוס רוטב סויה
1/2 כוס מים רותחים או ציר עוף
כחצי כפית פלפל שחור גרוס
2 כפות סוכר (לא משנה איזה)
500 גר' ערמונים קלופים (5 חבילות וואקום)



לנקות היטב את העוף ולהסיר עודפי עור. להניח על מגבת נייר לספיגת המים.
לחמם סיר גדול עם 4 כפות שמן רגיל (קנולה\תירס) וכשהוא חם להניח בזהירות את העוף הנקי בסיר ולטגן עד שמשחים מכל הכיוונים. להוציא מהסיר ולהניח בצד.


באותו הסיר (במידה והתחתית לא נשרפה, לפעמים זה קורה...) להכניס את הבצל, שום וג'ינג'ר ולטגן בעדינות עד שהכל משחים.



להוסיף את העוף חזרה לסיר ולתבל- פלפל שחור, סויה, מים רותחים ויין אדום. להביא לרתיחה, לכסות ולהחליש את הלהבה כדי שתהיה רתיחה עדינה. 



לבשל כך למשך 40 דקות. בשלב הזה כדאי לטעום את הרוטב למקרה שצריך לתקן תיבול. לאחר מכן להוסיף את הערמונים ולבשל עוד כחצי שעה.



אני אוהבת לאחר מכן לפתוח את המכסה מעט, שיכסה רק חצי מהסיר ולבשל על אש נמוכה מאוד ולתת לרוטב להצטמצם מעט.

להגיש לצד הפחמימה האהובה עליכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה