יום שני, 18 בפברואר 2013

מג'דרה מהירה ובריאה


תוספות על בסיס אורז תמיד מוצלחות.
יש לי כמה מנות קבועות ברפרטואר כמו אורז עם פלפלים, אורז שום עם פטריות ואורז עם תרד (כמובן שנעשו עם חלק מהר התרד מהשוק). 

אחת מהמנות האהובות עלי היא המג'דרה. מנה קלה להכנה ולא מכבידה על העיכול.
במיוחד אם מחליפים את האורז הלבן באורז מלא. שילוב של הקיטניות עם דגנים יוצר את חלבון בריא לגוף- חלבון מלא.
טוב, זה אמנם לא הבלוג הטבעוני, אבל גם אני יודעת כמה עובדות על מאכלים בריאים ושמחה לשתף מהידע המועט שלי.
אני מכירה ויודעת בעיקר מה טעים לי ומה טעים למי שאני מכינה את האוכל. ומג'דרה זה גם טעים וגם בריא.

לאחרונה הכרתי גם את העדשים השחורות. יש להן טעם עדין יותר מהירוקות, מהן אני מכינה סלט עם בורגול ומלא ירקות קצוצים ברוטב שמן זית-חומץ בלסמי.
אותם אולי קצת יותר קשה להשיג, הן לא נמצאות בכל סופר שכונתי אבל הן כן נמכרות בחנויות טבע ובמקרים מסוימים מצאתי גם בחנויות של תבלינים וקיטניות, כאלה עם שורות של שקי יוטה עם מטעמים וניחוחות.

בדרך כלל כשאני מכינה את המג'דרה, אני מכינה כמות כפולה. תמיד טועמים קצת יותר מהתכנון ולא ממש נשאר לארוחה עצמה.
חוץ מזה, אם נשארת כמות גדולה תמיד אפשר להקפיא את מה שנשאר ולהפשיר מתי שרוצים במקרר.
הצעות לגיוון- אפשר להחליף את האורז הלבן באורז מלא, בורגול, קינואה או חיטה. כל אחת מהאפשרויות מציעה טעם שונה ומיוחד.

מג'דרה
4-6 מנות

¾ כוס עדשים ירוקות שטופות
בצל גדול קצוץ דק
6-8 שיני שום קצוצות דק
1 כוס אורז לבן שטוף (אני משתמשת בבסמטי אבל כל אחד יכול להשתמש במה שהוא אוהב)
מלח
פלפל שחור גרוס
כמון- בערך חצי כפית אבל אפשר להוסיף לפי הטעם


להשרות את העדשים השטופות במים כשעה ולסנן.

העדשים לאחר שעה השריה
להעביר לסיר עם מים, בערך כמות כפולה מכמות העדשים, להביא לרתיחה ולבשל כחצי שעה, עד שהעדשים מתרככות. חשוב לזכור שלא להוסיף מלח למי הבישול, המלח יקשה את העדשים ויאריך את זמן הבישול.
כשהעדשים מוכנות, לסנן מהמים.

העדשים לאחר הבישול
בסיר מתאים מבשלים את האורז- על כל כוס אורז- כוס וחצי מים. מחממים מעט שמן זית בסיר ומוסיפים את האורז השטוף. מערבבים מעט עד שכל הגרגירים מכוסים בשמן ומוסיפים את המים.
מתבלים במעט מלח, סוגרים את הסיר עם מכסה (אני שמה מגבת דקה על המכסה ותופסת עם גומיה את הקצוות) ומבשלים מכוסה כעשר דקות, בלי לערבב.
לאחר עשר דקות פותחים את הסיר, מערבבים עם מזלג כדי להפריד את הגרגירים וסוגרים שוב לעוד כעשר דקות.
במחבת גדולה לטגן את הבצל הקצוץ במעט שמן זית, עד הזהבה. להוסיף את השום הקצוץ ולטגן עוד כחמש דקות.


להוסיף את העדשים המבושלות למחבת, לתבל במלח, פלפל שחור וכמון ולערבב היטב.


לפעמים העדשים סופגות את מעט הנוזלים שהיו במחבת אז אפשר להוסיף בעדינות שמן זית.
מוסיפים את האורז המבושל, מערבבים וטועמים.
מתקנים תיבול אם צריך.

להוסיף את האורז למחבת 
מוכן!
תוספת מושלמת לצד שניצל טרי וסלט ירקות קצוץ דק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה