יום ראשון, 24 בפברואר 2013

עוגת פרג קלילה לכבוד פורים


פורים מתקרב כבר מעבר לסיבוב, התחפושות בחנויות כבר כמעט חודש ושבועיים לפני החג כבר יש בכל מאפייה שמכבדת את עצמה אוזני המן לרוב.
שוקולד, אגוזים, חלבה וכמובן הקלאסיקה- פרג. חוץ מהטעמים הסטנדרטים יש עוד כל מיני ניסיונות לכבוש את בלוטות הטעם של הצרכן הישראלי- קרם שקדים, קרם פיסטוק ודובדבנים, קרם וניל ועוד רבים וטובים (יותר או פחות).

אני אוהבת את הקלאסיקה, פרג ואגוזים. כמה פשוט, ככה טעים. לא מסבכת יותר מידי את העיניינים.
למרות שעלה לי רעיון לנסות לעשות אוזני המן עם חמאת בוטנים... מה יכול להיות רע?!
אז בגלל שכל האינטרנט מלא במתכונים של אוזני המן, פה אני אחלוק איתכם מתכון לעוגת פרג קלילה, אוורירית ונימוחה, שנמצאת באופן קבוע במשלוחי מנות שיוצאים מהבית.
זו בעצם עוגת ספוג פשוטה, שאיתה אני מכינה כמעט כל עוגת שכבות וקרם או עוגה עם פרי וג'לי, שאליה אני מוסיפה פרג טחון.

הפעם המתכון הוא בכוסות. אני מבינה שלא כולם מחזקים בבית משקל למטבח (למרות שאני חושבת שכל מי שמתעסק באפייה צריך להחזיק בבית אחד, זה לא כלי יקר ואת האמת שווה לגמרי את ההשקעה) אבל הפעם החלטתי לבוא לקראתכם.
אפילו צילמתי את הכוס מדידה שאיתה אני משתמשת בבית.
זו כוס פלסטיק פשוטה שנקנתה בשוק לפני המון זמן. הגובה שלה הוא 11 ס"מ והקוטר של השפה הוא 7 ס"מ (מי שנורא רוצה שינסה לחשב את הנפח, קוטר הבסיס הוא 4 ס"מ).
אותה אני ממלאת עד ס"מ מתחת לשפה- זו המידה שאני קוראת לה "כוס". נכון שזו לא המידה שאיתה אתם משתמשים?
מי שרוצה יכול להשתמש בכוס מדידה "אוניברסלית" (למרות שכל כוס מדידה היא גם כן אחרת אז זה לא ממש אוניברסלי וגם עד איפה את ממלאים את הכוס? האם אתם דוחסים את החומר שבו אתם משתמשים? אז המידה לא ממש מדוייקת)

טוב, נחזור למתכון.
כמו כל עוגה טובה, היא צריכה לעמוד קצת כדי להחזיר לעצמה את הרטיבות שלה, לכן אני ממליצה להכין אותה יום לפני האכילה. במקרה של משלוח מנות, חשוב מאוד לארוז אותה היטב שלא תתייבש, אפילו תעטפו אותה בניילון נצמד (בזהירות על הקרם, כן?) כדי שלא תספוג לחות וריחות משאר המרכיבים של המשלוח.
אם אתם רוצים לתת משלוח מנות קצת יותר אישי, אפשר לאפות בתבנית של מאפינס עם עטרות נייר צבעוניות. רק שימו לב שזמן האפייה מתקצר משמעותית, שימו שעון לרבע שעה בערך ותבדקו.

עוגת פרג תבנית עגולה 26
6 ביצים XL  מופרדות
1 כוס סוכר
2 כפות שמן רגיל
גרידה ומיץ מלימון בינוני
קורט מלח
מקל וניל
1 כוס קמח רגיל
1 כוס פרג טחון
לקרם שוקולד:
2 כפות סוכר
2 כפות קקאו
4 כפות מים
150 גר' שוקולד מריר 60%
50 גר' חמאה

להכנת העוגה:
- בקערת המיקסר מקציפים את החלבונים, כשמתחיל להיווצר קצף מוסיפים בפעמיים את הסוכר.
מקציפים עד קבלת קצף יציב ומבריק.

בשלב הזה מתחילים להוסיף את הסוכר
הקצף מוכן
- מוציאים את גרגירי הוניל מהתרמיל- עם סכין חדה חוצים את המקל לאורכו ועם גב הסכין מגרדים את הגרגירים משני צידי המקל.


- בקערה אחרת מערבבים את החלמונים, גרגירי הוניל, שמן וגרידת ומיץ הלימון.

הנקודות השחורות הן וניל, זה בסדר...
- מערבבים את שתי התערובות בעדינות, שהתערובת תישאר אוורירית.


- מנפים את הקמח ומוסיפים אותו ואת הפרג הטחון לתערובת לסירוגין.

הפרג הטחון
התערובת מוכנה
- משמנים מעט את התבנית ומעבירים אליה את התערובת.


- לאפות בתנור שחומם מראש לחום בינוני (170) כשלושת רבעי שעה, עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש עם פירורים עדינים.
- לקרר את העוגה. העוגה קצת מתכווצת ונפרדת מהדפנות.


להכנת קרם השוקולד:
- בסיר קטן שמים את הסוכר, קקאו ומים ומערבבים היטב.
- מחממים את הסיר על להבה נמוכה ומוסיפים את השוקולד המריר (שבור לקוביות), מבשלים את התערובת עד המסה מוחלטת של השוקולד והסוכר.


- מכבים את האש ומכניסים את החמאה, מערבבים את הקרם עד שהחמאה נמסה לחלוטין. אם הקרם מתקרר והחמאה לא נמסה בקלות, אפשר להדליק את האש ללהבה נמוכה ולחמם בזהירות עד שהחמאה נמסה. להזהר שהקרם לא ישרף, הוא יכול להשרף מהר יותר ממה שאתם חושבים.


- למרוח את הקרם על העוגה. אפשר למרוח את הקרם רק על החלק העליון של העוגה כשהיא עדיין בתוך התבנית ואפשר להוציא אותה מהתבנית ולמרוח גם על הדפנות, כך נוצר מראה קצת יותר מרשים וחגיגי.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה