יום ראשון, 12 בינואר 2014

סביצ'ה סלמון

כמו שהבנתם אני לא כל כך אוהבת דגים, אבל בכל כלל יש יוצא מן הכלל.
סביצ'ה התחלתי לאכול כי חבר מהעבודה הכין ונתן לי לטעום. פשוט התאהבתי במנה.
אני בטוחה שתגידו שזה לא סביצ'ה "אמיתי" כי השתמשתי בסלמון ולא בבשר דג ים לבן (כמו שהסביצ'ה הפרואני המסורתי מכיל), אבל תנסו בכל זאת, כן?

אה כן, גם אין במנה כוסברה. כמו שראיתם באף אחד מהמתכונים שלי אין כוסברה. אני לא אוהבת כוסברה. ממש לא אוהבת. זהו. אם אתם חובבי בישול אתם בטח כבר מבינים שהעולם מתחלק לאוהבי הכוסברה ולאלו שלא מסוגלים לסבול אותה. אז אני מהקבוצה השניה.

בקשר לדג- את המנה מכינים עם דג טרי! לא טרי קפוא ולא טרי שישב יותר מיום במקרר. ממוכר הדגים לבטן.

אני ממש אהבתי את המנה עם הסלמון וכמובן שיש לו טעם מאוד דומיננטי אבל אם אתם רוצים אפשר להחליף אותו בכל דג לבן בשרני אחר (מה שמתאים לסושי, מתאים למנה).
היתרון של דג טרי שמגיע ישר ממוכר הדגים הוא שאפשר לבקש מהמוכר לפלט את הדג, לנקות אותו מעצמות ומעור וכל מה שתצטרכו לעשות בבית זה לקצוץ ולתבל.

תיבול- פלפל חריף כמובן לפי הטעם, אני שמתי בערך שני ס"מ קצוצים דק מאוד.
את עשבי התיבול אני מציעה להשאיר כמו שהם ואם אתם ממש מתעקשים אפשר להוסיף כוסברה...
כן, הדג חי. הוא לא עובר בישול בחום. מה ש"מבשל" אותו היא בעצם החומצה של מיץ הלימון\ליים שמתבל את המנה.

מרקם הדג ירגיש לכם יותר ויותר "מבושל" והצבע שלו יבהיר ככל שיעבור הזמן והמנה תשב יותר זמן בחומצה.

בחירת הלחם- בעיקר לפי טעמכם האישי. אני אכלתי אותה על חלה טריה, לחם שאור ועל בריוש. אהבתי את שלושתם אבל הבריוש מנצח, אין מה לעשות.

אם אתם רוצים מנה קצת יותר עשירה אפשר להגיש אותה לצד אבוקדו או למרוח על הלחם גבינת שמנת שרק מוסיפה עדינות.

סביצ'ה סלמון
500 גר' פילה סלמון טרי נקי
8-10 עגבניות שרי
פלפל אדום
פלפל חריף לפי הטעם
גבעול בצל ירוק
חצי בצל סגול קטן
חופן עלי בזיליקום טרי
חופן עלי פטרוזיליה טרייה
5-6 זיתי קלמטה
מיץ מלימון\ליים אחד
מלח גס גרוס
פלפל שחור גרוס
פרוסות לחם שאוהבים, קלוי


מנקים היטב את פילה הסלמון משאריות קשקשים


בעזרת סכין חדה קוצצים גס את הסלמון, קוביות בגודל חצי ס"מ בערך ומעבירים לקערה בינונית.


קוצצים את כל הירקות פרט לעגבניות והזיתים כמה שיותר קטן.


קוצצים את העגבניות והזיתים לאותו הגודל של קוביות הסלמון ומעבירים הכל לקערה יחד עם הסלמון הקצוץ.


מתבלים במיץ הלימון\ליים, מלח גס ופלפל שחור, מערבבים היטב וטועמים למקרה שצריך לתקן תיבול.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה