יום רביעי, 1 בינואר 2014

מאפינס תירס וגבינות

הפעם אני עושה משהו שלא עשיתי עד עכשיו.
השבוע החלטתי לשלב שני פוסטים בטור אחד. לא מתוך עצלנות אלא ממחסור בזמן.

מי מכם שקורא את הבלוג שלי יודע שאני אחת מבין קבוצת בלוגרי אוכל לא שפויים לגמרי (שלא לומר פסיכים) שהחליטו להשתתף באתגר החודשי של מנטקה
 כי משעמם לנו ויש לנו עודף זמן (ממש...).
למי שעדיין לא קרא את אחד מהפוסטים הקודמים שלי בנושא, מדובר בקבוצת בלוגרי אוכל שכל חודש מקבלים משימה- מרכיב חודשי שממנו מכינים את המנה. ורצוי שיהיה המרכיב הראשי.

זה נשמע קל, נכון? אז זהו שלא תמיד.
מנטקה הוא אתר הקונדיטוריה הישראלי והמנות שאנחנו צריכים להביא אמורות להיות מתוקות או אפויות (לחם\קיש...).

אז היו כבר לא מעט מרכיבים חודשיים. אלו שהשתתפתי בהם (לא בכולם) היו- קוקוס, בוטנים, רימון, קפה והאחרון שלא ממש היה מרכיב חודשי אלא אתגר ש"המצאנו" לעצמנו (או יותר נכון רעיון שנזרק לאוויר הבלוגספירה ונקלט)- שילוב של חג ההודיה וחנוכה לסופר מתכון!

הפעם המרכיב החודשי הוא תירס על כל צורותיו. כן, גם קורנפלקס ופופקורן נחשב.
לאחר שיטוט באינטרנט החלטתי להכין מאפינס כלשהם. מקורי נכון?

אני חושבת שזה החודש שבו השקעתי הכי הרבה מחשבה וניסיונות עד שהגעתי למשהו שאני          מרוצה ממנו.
אז אמנם לא הכנתי קרם פופקורן (כן, כן, שמעתם נכון- קרם פופקורן- אחד הדברים הטעימים שאכלתי!) אבל כן הכנתי שני סוגי מאפינס- מתוקים ומלוחים. ומשניהם לא הייתי מרוצה (מתנצלת מחברותיי לאתגר שעשיתי עליכן את הניסוי של המלוח, אתן לא טעמתן את הגרסא האחרונה והמוצלחת יותר...).
אז קניתי שוב את החומרים ועשיתי נגלה נוספת.
הפעם הייתי הרבה יותר מרוצה מהתוצאה והיא לפניכם.
או לפחות אחת מהן.

מאפינס תירס וגבינות 24 יחידות
1 כוס קמח
1 כוס פולנטה דקה
1 שקית אבקת אפייה
1.5 כוס חלב
1 גביע גדול יוגורט
1 כוס תירס טחון (לא לגמרי, שישארו קצת גרגירים)
1/3 כוס שמן
2 ביצים
1 כוס גבינת קשקבל מגורדת
2 כפיות מלח
1 כף שום גבישי
1 כף אורגנו יבש
גבינת פרמזן מגורדת לקישוט

בקערה גדולה שמים את כל החומרים היבשים ומערבבים.


מוסיפים את גבינת הקשקבל ואת שאר החומרים הרטובים ומערבבים היטב. אם נראה שהבלילה יבשה אפשר להוסיף עוד מעט חלב. התערובת צריכה להיות מעט נוזלית.


מרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר ובעזרת שתי כפות מעבירים את הבלילה לשקעים.
ממלאים את השקעים כשלושת רבעי הגובה.
מפזרים מעט פרמזן ואורגנו מעל כל תלולית.


מכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש לחום גבוה (200) כ- 15 דקות.
המאפינס מוכנים כשקיסם שננעץ יוצא יבש ועם פירורים עדינים.


כדאי לצנן מעט לפני ההגשה.



למתכונים נוספים של חברי הקבוצה שאת חלקם אפילו טעמתי במו פי, קיפצו לאתר מנטקה.
שווה לכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה