יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

עוגיות חמאת בוטנים מהגיהנום!

כמו שהבנתם, יש לי די הרבה ספרי בישול.
אבל, וזה אבל די גדול, כמו שאני אוהבת להכין דברים חדשים ולנסות להמציא את הגלגל, אני תמיד חוזרת לספרים הישנים ולמתכונים האהובים.
אחד מספרי הבישול שמהם אני מכינה די הרבה מתכונים הוא "עוגות לכל עת" של נירה שווייאר.

המתכון הבא מגיע מתוך הספר הזה- עוגיות חמאת בוטנים. אחד מסוגי העוגיות האהובות עלי. למרות שיש הרבה כאלה, הן בהחלט בראש החמישייה הפותחת.
חמאת בוטנים זה מרכיב די בעייתי, כמעט כמו כוסברה. או שאוהבים או ששונאים. אני מכירה כאלה שאומרים שחמאת בוטנים זה ממרח במבה (מה רע בזה, אני לא מבינה...)
אני מהצד שאוהב. מה זה אוהב? אני מסוגלת לשבת עם מקלות סלרי וצנצנת ולאכול אותה מההתחלה עד הקרקעית.

מכירים את העוגיות האלה שאתם לא יכולים להפסיק לאכול?
אז אם יש לכם בעיה עם משמעת עצמית כדאי שתפסיקו לקרוא כבר מעכשיו,
כי השילוב של חמאת הבוטנים בעוגיות האלה הן הרוע בהתגלמותו המתוקה-מלוחה!
עדינות העוגיות וכוס התה שיושבת לידן גורמות לי לאכול "רק עוד אחת".
פה הכנתי את העוגיות עם הממרח החלק, אבל בוודאי שאפשר להכין אותן עם הממרח עם שברי הבוטנים, הקראצ'יות מאוד מוסיפה.
אלו עוגיות שכל כך קל להכין אותן, פשוט לערבב את כל החומרים, לגלגל לכדורים ולהכניס לאפייה. 45 דקות מקצה לקצה, גם אם עשיתם הפסקה.
תפנו לכם שעה מהחיים, מבטיחה לכם ביס של גן עדן.

עוגיות חמאת בוטנים
2.5 כוסות קמח לבן
1 שקית אבקת אפייה
1 כוס סוכר
2 ביצים
L
קורט מלח
4 כפות גדושות חמאת בוטנים
200 גר' חמאה רכה

שמים את כל החומרים בקערה גדולה ומערבבים היטב עם כף כמה שאפשר, לאחר שהביצים נטמעו בתערובת יהיה הרבה יותר קל ללוש את התערובת עם הידיים.




אם התערובת רכה מידי ודביקה מידי אפשר להוסיף עוד מעט קמח 1-2 כפות.
מרפדים תבנית אפייה גדולה (של התנור) בנייר אפייה, מגלגלים כדורים מהתערובת- קצת יותר קטנים מכדור פינג פונג ומניחים על נייר האפייה במרווחים של 3-4 ס"מ, העוגיות קצת מתפשטות.


מכניסים את התבניות לתנור שחומם מראש לחום גבוה (200) לכ- 15 דקות. העוגיות מוכנות כשהן זהובות אבל עדיין רכות למגע.
מוציאים מהתנור ונותנים  לעוגיות להתקרר על התבנית, הן מאוד עדינות ויתפרקו אם תנסו להוריד אותן לפני שהתקררו.
שומרים בכלי אטום עד שבועיים (אם הם יישארו בכלל מעבר ליומיים הראשונים...)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה