יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

מאפה דלורית וגבינות

נכון שלפעמים מתחשק משהו אפוי, חם ומשביע אבל אין כוח לעבוד קשה?
ככה המנה הזאת הגיעה.
עמדתי אצל הירקן, בהיתי בירקות וניסיתי לחשוב מה מתחשק לי.
זה לא שהדלורית ממש קרצה לי ולחשה "קחי אותי"... אבל מודה, יש לי חיבה לדלועים למיניהם.
לקחתי אחת והבנתי שאחליט כבר בבית מה להכין.

קצת גבינה יש ובמקרה גם תפוח אדמה ושמנת לבישול שהיתה אמורה להיות חלק מרוטב שמנת לפסטה.
אני מאוד אוהבת את השילוב של תפוחי אדמה עם אגוז מוסקט ושל דלורית\בטטה ומרווה אז למה שהשילוב של כולם לא יצליח?

כששומרים על איזון ואיפוק בתיבול, הטעמים משתלבים אחד בשני ומאוד הרמוניים.
זה הרי ברור שאני אומר שנורא קל להכין את המנה, אבל ברצינות, מה יותר קל מאשר לגרד תפוח אדמה, לערבב כמה מרכיבים יחד ולהכניס לטוסטר אובן?
זאת מנה די גדולה ונראית יחסית מרשים בשביל כמות ההשקעה בה.

מאפה דלורית ותפוח אדמה מוקרם

1  דלורית בינונית
1 תפוח אדמה אדום בינוני
מלח גס גרוס
פלפל שחור גרוס
ענף עלי מרווה
5 כפות פרמזן
120 מל' שמנת לבישול (בערך חצי קרטון קטן)
אגוז מוסקט


שוטפים, חוצים את הדלורית לאורכה ומנקים את הגרעינים מתוכה.


בעזרת תפוחן מוציאים חלק מבשר הדלורית אבל משאירים בערך חצי ס"מ של דופן.


קוצצים את הבשר שיצא מתוך הדלורית ושמים בקערה.
את שני חצאי הדלורית משמנים במעט שמן זית, מתבלים במלח גס, פלפל שחור גרוס וכמה עלי מרווה. 


מכניסים לאפייה בחום גבוה (200) לכ- 20 דקות עד שהדלורית משחימה מעט בקצוות. 


בינתיים מקלפים את תפוח האדמה ומגרדים אותו על פומפיה גסה, סוחטים ומוסיפים לדלורית הקצוצה.


מתבלים במעט מלח גס, פלפל שחור גרוס, אגוז מוסקט מגורד לפי הטעם ושני עלי מרווה קצוצים דק,
מוסיפים את השמנת לבישול והפרמזן ומערבבים היטב.


כשהדלורית שחומה מעט לאחר זמן האפייה הראשוני מוציאים אותה מהתנור, בעזרת כדור של נייר     אלומיניום מייצבים ומאזנים את צידה הצר יותר כדי שתכולת המלית לא תנזל.


ממלאים את חלל הדלורית במלית בעדינות ומחזירים לאפייה לעוד כ 40 דקות, עד שהמלית רכה ואפוייה לגמרי ומעט שחומה בחלקה העליון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה