יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

מרק ארטישוק ירושלמי וברוקולי

שוב הגענו לתקופה הזאת בשנה.
לא, החגים כבר עברו, אני מדברת על הסתיו שמביא איתו את הצינון.
חוץ ממרק עוף שנמצא אצלי בדרך כלל בפריזר, אני מאוד אוהבת להכין שילובים של ירקות שונים במרקים.

הפעם לא ידעתי מה להכין, רק ידעתי שלאור הצינון שתפס אותי לא מוכנה (ואפילו בלי אספקת המרק הקבועה שלי) מתחשק לי מרק קל להכנה, משהו שיחמם אותי אחרי המבול שתפס אותי בחזרה מהעבודה בלי מטריה.
אז בהחלטה של הרגע קפצתי לירקן ובעיקר בהיתי בערמות הירקות.
כשראיתי את הברוקולי על המדף כבר קפץ לי רעיון ראשוני ואחרי שראיתי את הארטישוק הירושלמי וכמה הוא טרי ויפה ידעתי מה אני מכינה.

כשהגעתי לדירה נזכרתי שנשאר לי קצת תרד טרי (כבר לא כל כך טרי אבל לא נורא) מהסלט שהכנתי לפני כמה טורים אז גם הוא נכנס למרק.

כמה דגשים-
* אפשר לשחק במינונים של הירקות לפי הטעם.
* כדאי מאוד לזכור שלא לבשל יותר מידי את המרק לאחר הוספת התרד ופרחי הברוקולי אחרת הוא יהפוך מירוק לחום.
* לא חייבים לטחון את המרק, רק אם לא טוחנים כדאי לחתוך את הירקות לקוביות קטנות יותר, בערך 1 ס"מ.

מרק ברוקולי וארטישוק ירושלמי
2 גבעולי ברוקולי
4 שורשי ארטישוק ירושלמי
1 בצל בינוני
שיניים מראש שום שלם
חופן עלי תרד
מלח גס
פלפל שחור גרוס
4 כפות שמן זית

חותכים את הבצל גס ומכניסים לסיר חם עם שמן הזית, מטגנים עד הזהבה.


את שיני השום מועכים מעט ומוסיפים לסיר. מערבבים.
מקלפים את הארטישוק הירושלמי, חותכים לקוביות בינוניות ומוסיפים לסיר. מתבלים במעט מלח גס ופלפל שחור ומטגנים יחד כחמש דקות. מערבבים מידי פעם.




שוטפים היטב את הברוקולי, מפרידים את הגבעולים מהפרחים, חותכים את הגבעולים לקוביות ומוסיפים לסיר.


מוסיפים מים רותחים עד כיסוי הירקות, מכסים ומבשלים כחצי שעה עד שהירקות רכים.
לאחר חצי שעה בודקים את הירקות ומוסיפים את התרד ואת פרחי הברוקולי ומבשלים כרבע שעה נוספת.



לאחר רבע שעה מכבים את האש, טוחנים בבלנד יד עד שמגיעים למרקם הרצוי, טועמים את המרק ואם צריך מתקנים תיבול.



מגישים עם קרוטונים ומעט פרמזן מגורד


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה