יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

תפוחי עץ ממולאים בכבדים ברוטב יין אדום

לכל חג יש את המאכלים המסורתיים שלו. מסתבר שסוכות זה חג שנהוג להגיש בו ממולאים.
אז בגלל שאני הבאתי לכם כבר כמה מתכוני ממולאים וכמה כבר אפשר לחדש בתחום הממולאים, למרות שכל פעם מחדש אני מגלה דברים חדשים שאפשר למלא, החלטתי להתייעץ עם אמא שלי.

אחרי כמה הצעות של מנות שנראו לי רגילות ולא חגיגיות אמא שלי סיפרה שפעם מזמן, כשאחותי ואני היינו קטנות, היא הכינה מנה שגם היא וגם אבא שלי התלהבו ממנה.
היא לא זכרה מה היה בה בדיוק וגם המתכון שהיא הראתה לי היה מעורפל משהו, אז החלטתי לאלתר.
המנה היא תפוחי עץ ממולאים בכבדים ובצל מטוגן.

השילוב של תפוחי העץ יחד עם המנה הבשרית היא די מוכרת במחוזות אוכלי הלא כשר (השילוב של חזיר עם רוטב תפוחים מתקתק פשוט מושלם).
אז אמנם פה זה אילתור מושלם לרעיון של מנה, משהו שנבנה לי בראש עם הטעמים המוכרים של כבד ובצל מטוגן והשילוב של תפוחי עץ וטימין שכבר מזמן רציתי לנסות, הרגיש לי מתאים.
המנה עצמה שלמה גם בלי הרוטב יין אדום, אבל לדעתי הוא מאוד מוסיף.

שימו לב, כמות הרוטב שיוצאת מכוס יין אחת היא די מצחיקה. בסופו של דבר הוא מצטמצם לכמה כפות בלבד כך שאם אתם צריכים קצת יותר מכמה כפות, כדאי להכין מראש קצת יותר. ואל תדאגו, זה לא רוטב שאיתו מציפים את הצלחת, הוא בעיקר לקישוט ולהדגשת טעמי המנה.

תפוחי עץ ממולאים בכבדים
4-6 מנות
4 תפוחי עץ גרני סמית
500 גר' כבד עוף נקי
3 בצלים בינוניים
דבש
טימין
שמן זית
מלח
פלפל שחור גרוס
5 כפות שמן צמחי (תירס\קנולה\סויה)


רוטב יין אדום
1 כוס יין אדום חצי יבש
1 מקל קינמון
1 כפית דבש


חוצים את תפוחי העץ לאורך ובעזרת כפית מוציאים את רוב תוך התפוח, אבל משאירים בערך חצי ס"מ דופן כדי שהתפוח לא יתקווצ'ץ' לגמרי בזמן האפייה. את תוכן התפוח אפשר לנשנש תוך כדי ההכנה של המנה.


מזלפים מעט שמן זית ודבש מעל התפוחים, מתבלים בטימין ופלפל שחור ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום גבוה (200) ל- 10 דקות.


לאחר 10 דקות מעבירים את התנור למצב גריל ואופים עוד כ- 7 דקות (אולי פחות, תלוי בתנור) עד שהתפוח משחים. מוציאים מהתנור ומניחים בצד.


אל תבהלו אם פנים התפוח מתנפח, בעזרת כפית תמעכו בעדינות את מה ש"תפח" חזרה פנימה.
את הבצלים מקלפים, חוצים לאורכם ופורסים לאורך כך שיווצרו רצועות ארוכות.


במחבת גדולה חממו את השמן הצמחי והכניסו את הבצל החתוך. מטגנים את הבצל עד הזהבה, מתבלים במעט מלח, פלפל שחור וכפית דבש. מערבבים היטב ומעבירים לקערה.


באותה המחבת מטגנים את הכבדים הנקיים. אם צריך מוסיפים מעט שמן.


מטגנים את הכבדים כמעט לגמרי, מוסיפים את הבצל המטוגן, טועמים תיבול ואם צריך מתקנים.


בעזרת כפית ממלאים את התפוחים בתערובת הבצל והכבדים ומכניסים שוב לתנור לאפייה קצרה יחד לכ- 5 דקות נספות בחום גבוה. בזהירות שלא לייבש את הכבדים.


בזמן הזה מכינים את רוטב היין האדום- במחבת בינונית שמים את היין ומקל הקינמון ומביאים לרתיחה.
מבשלים על להבה בינונית תוך כדי רתיחה עדינה עד שהיין מצטמצם לכדי סירופ. להיזהר מאוד שלא לשרוף את הרוטב ולשים לב במיוחד בדקות האחרונות כשהוא כבר ממש מצומצם.


כשהגעתם לסמיכות הרצויה (כמו של סירופ פטל סמיך) מכבים את האש, מוציאים את מקל הקינמון,  מוסיפים את כפית הדבש ומערבבים היטב.


מניחים את חצאי התפוחים על צלחת הגשה ובעזרת כף מזלפים את הרוטב עליהם ומסביבם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה