יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

סלט בורגול ופירות העונה

ראש השנה עבר בקלות והינה אנחנו לפני יום כיפור.
הפעם אני לא אלאה אתכם ביותר מידי סיפורים (במיוחד כי עכשיו אמצע הלילה ואין לי כוח) אבל אתם בטח כבר הבנתם שאני אוהבת לשלב בורגול בסלטים.

אז הפעם זה סלט שמתאים לשבירת הצום (למי שצם. לכל השאר זה סתם סלט טעים), חצי שעה הכנה ואפילו בלי להדליק תנור\כיריים.
סלט המשלב את פירות העונה יחד עם תיבול מיוחד שבא להדגיש את המתיקות הטבעית שבהם.

כמה דגשים כמו תמיד-
- אם אתם לא מוצאים עלי תרד טריים, לא חובה. אפשר לשים חסה רגילה או עלי בייבי במקום.
- אתם קוראים נכון, הסלק לא מבושל.
- אני רציתי להוסיף איזה אגוז לסלט אבל שכחתי... הייתי מוסיפה פיסטוקים קלויים וקצוצים גס.

שיהיה לכולם צום מועיל וגמר חתימה טובה.

סלט קליל עם בורגול ופירות העונה
5 עלי חסה מסולסלת ירוקה
5 עלי חסה מסולסלת סגולה
חופן עלי תרד טריים
1 אפרסמון קשה
1 סלק טרי בינוני
8-10 פטריות קטנות כמה שיותר טריות
גרעינים מרימון בינוני
1 כוס בורגול דק

לרוטב-
3 שיני שום כתושות
6-8 עלי בזיליקום טריים קצוצים דק מאוד
מלח גס
פלפל שחור גרוס
מיץ מלימון אחד
4 כפות שמן זית
½ כפית שמן שומשום
1 כפית דבש


שוטפים את הבורגול עד שהמים נקיים ומשרים אותו במים רותחים כחצי שעה
מקלפים את הסלק, פורסים לפרוסות דקות ואותן חותכים למקלות דקים כמה שיותר


כנ"ל לגבי האפרסמון, רק ללא הקילוף.


במידה ויש לכם מנדולינה אפשר להשתמש בה לחיתוך הרצועות.
לפטריות מורידים את הרגל ופורסים דק
מפרקים את הרימון ומוציאים ממנו את הגרעינים. אני מצאתי שהדרך הכי טובה היא לחרוץ ברימון בחצי שלו, לפרק לשני חצאים ובעזרת כף גדולה לדפוק על הקליפה וכך הגרעינים פשוט קופצים החוצה.


שוטפים היטב את החסות ועלי התרד ומייבשים כמה שאפשר.


בקערה קטנה או צנצנת מכינים את הרוטב, שמים את כל המרכיבים ומערבבים היטב.
לאחר כחצי שעה של השרייה במים רותחים מסננים את הבורגול מהמים.
על צלחת הגשה גדולה קורעים ומפזרים את עלי החסה והתרד, מעליהם מפזרים את האפרסמון, הסלק והפטריות. מעל כל מפזרים את הבורגול המושרה וגרעיני הרימון.
ממש לפני ההגשה מערבבים היטב שוב את הרוטב ושופכים על הסלט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה