יום שני, 5 באוגוסט 2013

בורקס סרדינים מלוח-חמוץ

אז אני עדיין בשלב של חיים קלים במטבח, אין מה לעשות החום עושה את שלו גם על מי שאוהב את המטבח.
וגם הפעם אני מביאה מתכון עם בצק עלים.

כן, אני מודה, אני ענת ואני אוהבת בצק עלים. הוא טעים, מהיר הכנה וזמין.
את האמת גם להכין בצק עלים בבית זה לא כ"כ נורא, אבל למי יש כח בקיץ לרדד הלוך ורדוד בצק?! במיוחד שלאור כל פלורסנט במכולת השכונתית\סופר אזורי יושבת לה חבילת בצק עלים שרק מחכה שתקחו אותה הביתה.

טוב מספיק להלל את בצק העלים (גאון מי שהמציא אותו) ונתחיל במקור המתכון.
זה מתכון משפחתי שהתחיל אני חושבת מסבתא שלי (הפעם הסבתא מהצד השני, לא של הדגים המלוחים. למרות שגם היא הכינה דגים מלוחים) והיא היתה מכינה אותו למיטב זיכרוני בחגים או ארוחות משפחתיות.

אני בטוחה שסרדינים זה לא הדבר הראשון שיקפוץ לכם בראש כשאתם שומעים בורקס, אבל תתפלאו כמה שזה טעים. ובכלל, סרדינים זה מאכל מאוד בריא.

אני מאוד אוהבת את השילוב של המלוח עם החמוץ בבורקס, זה משהו שונה שלא מצאתי בהרבה סוגי מאכלים אפויים וזה נחמד.
וכמובן שהיתרון של הבורקס הזה הוא שהוא טעים חם, קר או מה שביניהם.

מאפה סרדינים
גליל בצק עלים מופשר במקרר
2 קופסאות סרדינים מסוננות משמן
1/2 כוס זיתים שחורים קצוצים גס
1/2 כוס גמבה חמוצה קצוצה גס
2 ביצים קשות חתוכות לקוביות קטנות
פלפל שחור גרוס
ביצה להברשה



בקערה בינונית שמים את הסרדינים המסוננים ומפוררים עם מזלג.


מוסיפים את הזיתים, גמבה וביצים, מתבלים במעט פלפל שחור (לדעתי אין צורך להוסיף מלח כי הכל די מלוח אבל תטעמו ותוסיפו לפי הטעם) ומערבבים היטב.



פותחים את בצק העלים על משטח העבודה לאורך שקצר יותר מאורך התבנית בכ- 5 ס"מ ועם גלגל פיצה או  סכין ארוכה חוצים את הבצק לאורכו.

על כל מלבן בצק מניחים מתערובת הדגים "ערימה" קטנה בערך בגודל חצי מרוחב המלבן לאורך כל הבצק.


לוקחים את הצד הקרוב לגוף ומגלגלים ממנו והלאה ליצירת בורקס ארוך. את הקצוות מועכים בעדינות.
מניחים נייר אפייה על תבנית התנור, מעבירים את הבורקס כשה"תפר" בחלק התחתון.


כך ממשיכים עד שהמלית או הבצק נגמרים.


בקערה קטנה טורפים את הביצה עם מעט מלח ומברישים בעדינות את הבורקסים בביצה.


בעזרת סכין חדה חורצים פסים לרוחב הבורקס במרחק של בערך 3 ס"מ, לאורך כל הבורקס.
מכניסים לאפייה בחום גבוה (200) לכחצי שעה, עד שהבצק זהוב ואפוי בתחתית.
כדאי לתת לבורקסים להתקרר מעט לפני החיתוך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה