יום ראשון, 12 בינואר 2014

מרק תירס ופרינגלס חלפיניו

הימים מתקצרים ונהיים קרים יותר מיום ליום.
אני די בטוחה שלא לכולם יש כוח או חשק לעמוד במטבח אחרי יום עבודה ארוך ולהתחיל לבשל רק כי רוצים משהו חם לארוחת ערב.
מרק זה אחד הדברים שאני אוהבת לאכול בערב אחרי יום קשה על הרגליים ולו רק בשביל להרגיע את הבטן כי אני לא ממש רעבה אבל רוצה משהו קטן להתחמם איתו.

בדרך כלל אני דוגלת בהכנה של כל המרכיבים לבד, כמו שאתם יודעים ויכולים לראות מהטורים של המרקים האחרים, אבל אפילו לי יש רגעים של קיצורי דרך וכמה שיותר מהר בצלחת יותר טוב...
ככה גם המרק הזה- מרק תירס.

אני חושבת שזה המרק הכי מהיר הכנה שאי פעם הכרתי, ההכנות לוקחות יותר זמן מהבישול.
נכון, יש פה אבקת מרק, אבל מי שרוצה להשתמש במרק עוף מוזמן, לי פשוט נגמרה הנגלה האחרונה של המרק הקפוא- בגלל זה השימוש באבקת מרק.

אתם בטח חושבים לעצמכם- מי לא מכיר את המרק הזה ולמה היא מקשקשת כל כך הרבה?
אז נכון, המרק הזה אמנם ידוע וקל הכנה לרמה מטופשת להחריד, אבל אתם פה בשביל הטיפים הקטנים שלי לא?
אז זהו שהפעם זה לא טיפ קטן, זה וואחד טיפ שהחלטתי לחלוק איתכם!
אתם בטח מכירים את התוספת הקראנצ'ית שבדרך כלל מגישים יחד עם המרק (לפחות ככה אני מכירה את המרק מהמסעדות הסיניות שאכלתי בהן) ובבית עד לפני כמה שנים היינו אוכלים אותו יחד עם קורנפלקס.
עד שערב קריר עד מושלג אחד, לפני כארבע שנים בדירה שכורה בירושלים לא היה לי קורנפלקס אבל עמד לו גליל פרינגלס חלפניו על שולחן המחשב שלי.
חוץ מלהמליץ לכם על השילוב, אני לא באמת יודעת מה אני יכולה לומר!

רק שתי אזהרות- הראשונה: כשמו כן הוא- "חלפיניו", הוא חריף.
והשניה: זה ממכר!

רק אל תשימו את כל הצ'יפסים במכה אחת במרק כי הם סתם יספגו את הנוזלים ויהיו סמרטוטים, אלא שברו שניים כל פעם לקערה, או אפילו על הכף אחרי שאספתם מהקערה את הביס המושלם...

מרק תירס
4 מנות
2 תפוחי אדמה גדולים
1 קופסת שימורי תירס
2 ביצים
שני גבעולי בצל ירוק
2 כפות אבקת מרק עוף\טעם עוף (בערך)
מלח גס


לקלף את תפוחי האדמה ולחתוך לקוביות קטנות (בערך 2 ס"מ)


להעביר לסיר בינוני ולמלא כ-3 כוסות מים רותחים עם כף מלח גס
לבשל את תפוחי האדמה עד שהם כמעט מוכנים


לסנן את מי התירס כמעט לגמרי, להשאיר בערך רבע מהכמות וכשתפוחי האדמה מוכנים להוסיף לסיר עם יחד עם מי השימורים ומי הבישול.


להביא שוב לרתיחה וכשרותח מוסיפים את אבקת המרק לתיבול לפי הטעם.
להמשיך לבשל עוד כחמש דקות.
בינתיים טורפים את הביצים בקערה קטנה ובזמן רתיחה חזקה מוסיפים תוך כדי ערבוב המרק את הביצה הטרופה.


מבשלים עוד כשתי דקות ומכבים את האש.
קוצצים את הבצל הירוק דק ומניחים בקערה בצד להגשה על השולחן או לקישוט המנה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה