יום שלישי, 5 במרץ 2013

עוף, תפוחי אדמה והמון שום!


חזרנו לפינתנו "הכל בסיר אחד".
כן, זה המקום שאני חוזרת אליו כשאין כוח להשקיע יותר מידי בארוחה.
אני בטוחה שלכל בית יש את המתכון שלו לעוף ותפוחי אדמה וזה אחד מהמתכונים שאני מכינה (יש עוד כמה גרסאות, אבל זה אחד מהאהובים).

לעומת מתכונים אחרים שהבאתי ל"הכל בסיר אחד", פה באמת אין עבודה. התיבול של העוף ותפוחי האדמה הוא אותו התיבול, לא משרים שום דבר ואפילו משתמשים באותה הקערה.
כמויות וסוגי עשבי התיבול הן לפי טעמי האישי, זה שילוב לדעתי מושלם. הדבר היחיד שאני משנה בו לפעמים זה תוספת של פרוסות לימון שאני מכניסה מתחת לעור. הלימון נותן חמצמצות ומרירות עדינה שמאוד מוסיפה. אבל אז אני גם מוסיפה קצת דבש לאיזון הטעמים. טוב זה באמת מתכון לפעם אחרת.

בבקשה תשקיעו כמה שקלים ותשתמשו בעשבי תיבול טריים, זה ממש לא אותו הטעם אם השתמשתם בעשבים יבשים.

כמויות שיני השום- מבחינת תערובת התיבול, ראש שום אחד מספיק לחלוטין (מי שרוצה יכול להוריד קצת בכמות, אני פשוט מאוד אוהבת הרבה שום), שאר שיני השום הן לתוספת יחד עם תפוחי האדמה ככה שאתם יכולים להוריד\להוסיף את כמות השיניים, הכל תלוי אם אתם אוהבים שיני שום צלויות. את שיני השום משאירים עם הקליפה (מורידים רק את הקליפה שמתפוררת מעצמה) וכשהן מוכנות פשוט שואבים אותן מתוך הקליפה, הן מקבלות טעם מתקתק באפייה.
אם אין לכם כוח להפריד כל כך הרבה שיניים, אפשר פשוט לחצות לרוחב את ראש השום ולסדר את החציים בתבנית בין תפוחי האדמה, רק חשוב שראש השום יהיה טרי וקשה אחרת כל הראש יתפרק ברגע שתנסו לחצות אותו.

לתפוחי האדמה אפשר להוסיף בצלים חתוכים לרבעים, בטטות, פלפל אדום, עגבניות שרי או רבעי עגבניות ואת האמת כל מה שעולה על דעתכם.

עוף ותפוחי אדמה בעשבי תיבול
4-6 מנות

4 כרעיים מחולקות
5 תפוחי אדמה אדומים בינוניים-גדולים (אפשר גם לבנים אבל אדומים יותר מתאימים לדעתי)
4-5 ראשי שום
חופן עלי פטרוזיליה
עלים מ-3 גבעולי רוזמרין
חופן עלי זעתר
חופן עלי אורגנו
חופן עלי בזיליקום
מלח גס
פלפל שחור גרוס
שמן זית

מפרקים את כל ראשי השום לשיניים. שיניים מראש אחד גם מקלפים, כותשים ושמים בקערה גדולה בצד.
מנקים את העוף ומניחים בינתיים בצד.
את כל העלים הטריים שוטפים, קוצצים דק ושמים יחד עם השום הכתוש.


מתבלים במלח, פלפל שחור וכ- 4 כפות שמן זית ומערבבים היטב.
לתיבול העוף- לוקחים מעט מתערובת העשבים ביד ומורחים את העוף מכל הכיוונים ומכניסים מעט גם מתחת לעור. מחזירים לקערה בצד בינתיים.


את תפוחי האדמה שוטפים היטב (משאירים את הקליפה אבל מי שנורא רוצה יכול לקלף), חותכים לקוביות בינוניות, בערך 3 ס"מ, ומכניסים לתוך הקערה עם תערובת עשבי התיבול שנשארה יחד עם שיני השום המפורקות. 


מוסיפים עוד מעט מלח ופלפל שחור ומערבבים היטב עד שכל תפוחי האדמה מתובלים.


מפזרים את תפוחי האדמה בתבנית מתאימה ומעליהם מסדרים את העוף, כשהצד עם העור פונה למעלה.


מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש לחום גבוה (220) לשעה.
לאחר שעה מורידים את הכיסוי ובודקים אם העוף מוכן. אם כן, מורידים לגמרי את הכיסוי ומכניסים את העוף להשחמה לעוד כרבע שעה ומנמיכים את הטמפרטורה ל 180. גם תפוחי האדמה שלא מכוסים על ידי העוף יקבלו צבע וקריספיות בקצוות.
אם לא נראה לכם שהעוף מוכן, לכסות שוב עם הנייר אלומיניום ולאפות עוד כ- 20 דקות. (לאחר שהעוף מוכן, להוריד את הכיסוי ולהשחים את העוף לפי ההוראות למעלה).


כל סלט ירקות מתאים כתוספת למנה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה