יום רביעי, 12 ביוני 2013

חגיגות שנה לטור, חלק 3- עוגת גבינה פירורים אישית

לסיום חגיגות השנה לטור ולסדרת שבועות, הקינוח שאני חולקת איתכם היום הוא עוגת גבינה ופירורים משודרגת.
זו עוגה שאני מכינה די הרבה כעוגה שלמה בתבנית. הכמויות הרשומות כאן הן אותן הכמויות שמתאימות לתבנית גדולה (26-28 ס"מ קוטר או תבנית חד פעמית מלבנית בינונית), רק בלי תוספת רוטב התותים.
לכבוד החג החלטתי קצת לשדרג את העוגה וקצת לתת לה אופי ויופי חגיגי. אז היא יצאה מהתבנית לכוסות הגשה אישיות ויפות וקיבלה חיזוק מרוטב תותים שנותן עוד טעם רענן וחמצמץ לעומת קרם הגבינה המתוק.

נכון, עונת התותים כבר מסתיימת לה ממש בימים אלו, אבל עדיין אפשר להשיג תותים בשווקים.
אם אתם לא מוצאים תותים, אפשר להחליף אותם בפירות יער קפואים כמו פטל, אוכמניות או במיקס פירות יער (שלדעתי טעים יותר מאשר סוג אחד של פירות, במיוחד אם זה מהקפואים). אם הצלחתם להשיג פירות יער טריים, עוד יותר טוב! (רק שלפעמים חבל לטחון אותם כי הם כל כך יפים...).
אם אתם משתמשים בפירות קפואים, שתי אפשרויות- להפשיר במקרר ואז לטחון יחד עם קצת סוכר בשביל לאזן טעמים או אם הם עדיין קפואים, לבשל בסיר קטן יחד עם כמות הסוכר הרצויה עד שהפירות מוציאים את כל הנוזלים ומעוכים לגמרי. במקרה הזה, כדאי לקרר את הרוטב לפני שמוזגים על קרם הגבינה.

טיפ קטן- הכנתם מתכון עם מקל וניל. גירדתם את התוכן ואתם לא יודעים מה לעשות עם התרמיל שנשאר?
קחו צנצנת נקייה, שימו את המקלות הריקים ומלאו בסוכר לבן רגיל. סגרו היטב וחכו שבוע. עכשיו יש לכם סוכר וניל בלי חומרים משמרים או טעם סינטטי כמו בשקיות נייר. אתם תשימו לב שהסוכר מתמלא בנקודות קטנות של הוניל- אף פעם לא מצליחים להוציא את כל הגרגירים.


חוץ מזה שמסתבר שרוב הטעם נמצא בכלל בתרמיל עצמו ולא בגרגירים, אז אם אתם רוצים טעם חזק יתר של וניל אפשר לטחון את הסוכר יחד עם מקלות הוניל ולסנן היטב כדי להוציא את החלקים הגדולים של התרמיל שלא נטחנו. יתקבל לכם סוכר בצבע בז'-חום בהיר עם טעם חזק ומדהים של וניל. הסוכר מתאים לשימוש בעוגות ול"תיבול" קצפת וקפה...



במידה ואתם רוצים להכין את המתכון כעוגה אחת, בלי להכין מנות אישיות, את הבצק צריך לחלק ל 2/3 ו- 1/3.
את 2/3 הבצק מרדדים לעובי 3-4 מ"מ ומניחים בתבנית ההגשה (כמו קלתית של פאי), ואת ה 1/3 הנותר משטחים על נייר אפייה ומניחים בתבנית אחרת, לא משנה איזה- להכנת הפירורים שיהיו מעל הקרם לסיום המנה.
את שני הבצקים אופים גם כן בחום בינוני עד הזהבה, רק שימו לב שאם אתם אופים את שתי התבניות יחד- לא לייבש את החלק הקטן של הבצק. כמובן גם כאן צריך לקרר לגמרי לפני שמורחים את הקרם.
בעוגה גדולה את רוטב התות הייתי מוזגת מעל קרם הגבינה (שכבר על הקלתית האפוייה) ובעזרת סכין "מערבלת" בעדינות ליצירת מראה דמוי שיש. מעל מפזרת את פירורי הבצק.
שימו לב שאת העוגה הגדולה רצוי להכין יום קודם, כדי לתת לבצק לספוג את הנוזלים של הקרם ולקרם להתייצב לגמרי.

אם אתם כן מכינים את הקינוח בכוסות אישיות אין שום בעיה להכין גם שעתיים לפני ההגשה, אתם הרי לא מוציאים את המנה מהכוס ולכן אין שום סיבה להכין הרבה זמן מראש להתייצבות הקרם. רק את הפירורים העדינים הייתי מפזרת ממש לפני ההגשה כדי שהם לא יתפסו לחות.
ואם אתם יותר בקטע של עוגות גבינה אפויות, גם לזה יש מתכון
שיהיה לכולנו חג שמח!


עוגת גבינה פירורים משודרגת
6-8 מנות אישיות בינוניות
לבצק פריך:
250 גר' קמח רגיל ( ¾1 כוס)
120 גר' אבקת סוכר ( בערך ¾ כוס)
50 גר' אבקת שקדים\שקדים טחונים (בערך חצי כוס)
125 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות (חצי ס"מ)
1 ביצה טרופה
לקרם גבינה:
1 קרטון שמנת מתוקה 32% (250 מל')
240 מל' חלב (1 כוס)
2 כפות סוכר וניל
1 אינסטנט פודינג וניל
250 גר' גבינה לבנה 5% (1 גביע)
לרוטב תות:
כ- 10 תותים גדולים או חבילת פירות יער קפואים (300 גר')
סוכר לפי חמיצות התותים


להכנת הבצק- לשים בקערת המיקסר את הקמח, אבקת שקדים, אבקת סוכר והחמאה הקרה ולעבד עם וו גיטרה עד קבלת מרקם "חול". להוסיף את הביצה הטרופה לקערה ולעבד עד שהבצק אחיד.



להעביר למשטח מקומח מעט, לאחד לכדור ולשטח אותו מעט. לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקרר לכחצי שעה.


לאחר חצי שעה להוציא מהמקרר ולהניח על נייר אפייה ולרדד לעובי של כחצי ס"מ. אם צריך מידי פעם לקמח ממש מעט, כדי שהבצק לא ידבק למערוך.

להכניס לאפייה בתנור שחומם מראש לחום בינוני (170) לכ- 20 דקות, עד שהבצק מזהיב קלות. להזהר שהשוליים לא ישרפו, בגלל שהם בדרך כלל יוצאים דקים יותר הם יכולים להישרף בקלות.
לאחר שהבצק אפוי, להוריד מהתבנית לרשת לקירור.


כשהבצק קר, כ 2/3 מכמות הבצק לפורר גס (שברים בגודל חצי ס"מ בערך) ולחלק בין כוסות ההגשה.
את ה 1/3 שנשאר לפורר עדין, אפשר עם מזלג למעוך בעדינות ולשמור בצד.


להכנת הקרם- בקערת המיקסר או בקערה גדולה לשים את השמנת, סוכר וניל, אינסטנט פודינג והחלב ולהקציף עד קבלת מרקם דומה ליוגורט. להוסיף את הגבינה הלבנה ולקפל בעדינות.


להכנת רוטב התותים- לשטוף היטב את התותים ולהוריד את העלים והחלק הלבן שבקצה. להכניס לכלי שמתאים לטחינה בבלנדר יד או לכלי של הבלנדר ולטחון את התותים. לטעום ובמידה וצריך, להוסיף סוכר לפי הטעם (אני הוספתי כף אחת).



לחלק את הקרם בין הכוסות (אני השתמשתי במצקת, מאוד נוח למדוד כמות מדוייקת לחלוקה שווה), בערך 1/3 מגובה הכוס שנשארה מעל פירורי הבצק.


מעל לשפוך בערך 1-1.5 ס"מ של קרם התותים ומעל הקרם למזוג עוד מעט מקרם הגבינה.


לסיום המנה, ממש לפני ההגשה לפזר את פירורי הבצק העדינים מעל הכל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה