יום שבת, 1 במרץ 2014

דלעת ערמונים ממולאת, מנה טבעונית

כבר די הרבה זמן שטרנד האוכל הצמחוני\טבעוני קופץ מכל פינה.
אם עוד לא הבנתם, אני ממש לא קרובה לנושא ולאוכל הזה אבל כן יש לי הרבה חברים צמחוניים או טבעוניים.

אתם לא צריכים לדאוג, אני לא אפציץ אתכם עכשיו במאגר מתכונים בנושא, יש מספיק כאלה ברשת גם בלעדי, אבל הפעם החלטתי להקדיש לחברים שאני יודעת שכן קוראים את הטור, משהו קטן שאולי ימצא חן בעיניהם.

לפני שבוע בערך, בקפיצה אל הירקן ראיתי אותן. יושבות ליד הקופה ומתחננות שאני אקח אותן הביתה.
תמיד ראיתי את הדלעת ערמונים כירק שאני לא באמת יודעת מה לעשות איתו.
אז אני אמלא אותן. ואז מה?
באמת שאני אוהבת ממולאים, אבל עוד פעם בשר טחון? והחלל שיוצרים בפנים לא ממש גדול, מה כבר יכול להכנס שם?!

החלטתי כן לקחת, רק שלוש. לניסיון.
לא עשיתי חיפוש באינטרנט לראות מה אחרים עושים. זה סתם יבלבל אותי ואני שוב אמלא אותן בדברים הרגילים.

חשבתי על הטעמים שאולי יכולים להשתלב איתה.
אז אפיתי אותן כדי לטעום את הבשר שלהן. הן באמת שילוב של דלעת וערמונים. לאט, לאט התפתח המתכון עם הטעמים שחשבתי שיתאימו.

תוך כדי ההכנה והטעימות הוספתי את המשמשים המיובשים והפיסטוקים. החלטתי שאני צריכה משהו מתקתק וקראנצ'י בביס.
גם הצבעים שלהם מאוד הוסיפו, הרי אנחנו אוכלים קודם כל עם העיניים.

המנה מאוד מתאימה, בעיקר בגלל הגודל שלה, להיות מנת פתיחה לארוחה חגיגית או כתוספת למנה בשרית.
אם אתם לא אוהבים בורגול, אפשר להמיר בקינואה או באורז מבושלים, אבל לדעתי הבורגול מאוד מתאים למרקם ולטעמים.

דלעת ערמונים ממולאת
6 דלעת ערמונים
1 בצל בינוני
5 שיני שום
1 גזר בינוני
4-6 פרחי כרובית בינוניים
1/2 כוס בורגול מושרה
1/2 כוס עדשים שחורים מבושלים
2 כפות פיסטוקים
5 משמשים מיובשים
פלפל שחור
מלח גס גרוס
טימין (לא משנה אם יבש או טרי)



שוטפים במים זורמים את הבורגול ומשרים במי ברז כחצי שעה.


שוטפים היטב את הדלועים, חותכים חתיכה קטנה בבסיס רק כדי שיוכלו לשבת ישר ולא להתנדנד, חותכים גם את החלק העליון, "המכסה", ומורחים במעט שמן זית.


מניחים בתבנית אפייה עם נייר אלומיניום\אפייה ואופים בתנור שחומם לחום גבוה (250) כ- 20 דקות, מוציאים את החלק העליון הקטן וממשיכים לאפות עוד כרבע שעה את החלק הגדול יותר, העיקרי. 


את הדלועים האפויים מרוקנים בעזרת כף בזהירות כדי שלא לעשות חור בחלק התחתון. את הבשר האפוי מוציאים לקערה בינונית ומפרידים ממנו את הגרעינים. מועכים קצת, רק שלא יהיו בחתיכה גדולה.



בינתיים קוצצים את הבצל, שום, גזר וכרובית לקוביות קטנות ובגודל שווה.


במחבת בינונית מחממים מעט שמן זית ומטגנים את הבצל. כשהבצל שחום מוסיפים את השום ומטגנים עוד כדקה.
לאחר מכן מוסיפים את הגזר ומטגנים כחמש דקות, עד שהגזר מתחיל להתרכך. 


מוסיפים את הכרובית הקצוצה ומערבבים היטב.
כשהתערובת מוכנה מוסיפים את הבורגול המושרה והעדשים המבושלים ומעבירים לקערה עם בשר הדלעת האפוי.
מתבלים במעט מלח, פלפל שחור וטימין לפי הטעם, מערבבים ומוסיפים את המשמשים והפיסטוקים הקצוצים.


מערבבים היטב וטועמים למקרה שצריך לתקן תיבול.


ממלאים את הדלעת במלית בעזרת כפית, לא לדחוס יותר מידי.


סוגרים עם ה"מכסה" ומכניסים לאפייה לתנור שחומם מראש לחום בינוני-גבוה (180) לכעשרים דקות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה