יום שבת, 14 בספטמבר 2013

עוף מתוק עם שזיפים

לקראת ראש השנה החלטתי שגם הפעם, במקבץ החגים הקרבים, אני מתחילה מוקדם עם מתכוני החגים, ככה שיהיה לכם זמן לנסות את המנות, לשאול שאלות ולהתייעץ במקרה ויהיה צורך.

אז השבוע אנחנו מתחילים עם המנה העיקרית- עוף בדבש ושזיפים.
מנה קלה להכנה ובאמת שכל הסיפור הוא משחק של איזון טעמים, במיוחד כשמכינים מנה עיקרית מתוקה.

המתכון התחיל באחד מהניסיונות שלי עם מתכון של רות סירקיס והתפתח עם הזמן.
נקודת המבט שלי היא שכל מתכון שאני מנסה הוא בסיס לשינויים. זה לא שאני מחפשת מה לא בסדר ומה אני יכולה לשנות בו כדי שיהיה יותר טוב, פשוט כשאני מכינה מתכון כלשהו שנראה לי מוצלח (אחרת לא הייתי מנסה אותו מלכתחילה) ואחרי הפעם הראשונה אני רואה מקומות לשיפור, אני אנסה שוב ושוב עד שאגיע לנקודה שבה אני מרוצה מהמנה.

כמו כל מנה שמתאימה לראש השנה, גם פה יש דבש וכמו שאר התבלינים גם הוא על תקן- כמה שאתם רוצים.
אני לא אומרת שתורידו לגמרי, אחרת מה עשינו בזה? אבל אם נראה לכם שהכמות היא גדולה מידי (למרות שזו מנה שאמורה להיות מתוקה), תתחילו עם חצי מהכמות, תטעמו ותחליטו מה הלאה. אבל לדעתי אין צורך לשנות.

רשום מיץ תפוזים. כן אני יודעת שזו לא העונה.
אבל בגלל שזה אחד מהטעמים ולא הטעם השולט אין לי בעיה להשתמש במיץ מקרטון, אבל אם אתם משיגים מיץ סחוט טרי והוא גם טעים, לכו על זה!
משהו שחשבתי עליו אבל עוד לא יצא לי לנסות, להחליף את מיץ התפוזים במיץ תפוחים (כן, גם כזה מקרטון) פתאום עלה לי לראש שהטעם של התפוחים מאוד משתלב עם טימין, לא יודעת איך ולמה.
אנסה בהזדמנות ואספר איך יצא.


עוף בדבש ושזיפים
6-8 מנות

6 כרעיים מחולקות
4  בצלים גדולים קלופים ומחולקים לרבעים
4-5 גזרים גדולים חתוכים לחתיכות באורך של כ 3 ס"מ
כ 10 שזיפים שחורים יבשים מגולענים
חופן גבעולי טימין
½ כוס דבש
1.5 כוס מיץ תפוזים
1.5 כוס יין לבן
מלח
פלפל שחור גרוס

שוטפים היטב את הכרעיים ומתבלים במעט במלח ופלפל שחור ומניחים בצד.
בקערה גדולה מערבבים את הדבש, מיץ תפוזים, יין לבן, מתבלים במעט מלח ופלפל ומערבבים היטב.
בתבנית עם דפנות גבוהות מניחים את הכרעיים והירקות החתוכים ומעל שופכים את מרכיבי המרינדה שערבבנו בקערה. דואגים שכל העופות ישבו בתוך הנוזל. אני מניחה את המשולשים כך שהחלק הבשרי עם העור נמצא בחלק התחתון.


מכסים ומניחים במקרר לשעה לפחות שיספגו טעמים. לפני שמתחילים את הצלייה מוציאים מהמקרר ונותנים לתבנית לעמוד עד שתגיע לחום החדר.


מחממים תנור לחום גבוה (220), מכסים את התבנית בנייר אלומיניום ואופים כשעה מכוסה.
לאחר כשעה פותחים את הנייר אלומיניום ובעזרת מזלג בודקים אם העוף מוכן- אם המזלג נכנס ויוצא בקלות.

לאחר צלייה ראשונה
אם העוף עוד לא מוכן, מכסים חזרה וממשיכים לאפות עוד כרבע שעה.
אם העוף מוכן מורידים את נייר האלומיניום, הופכים את המשולשים כך שצד העור יהיה כלפי מעלה, מרטיבים עם הרוטב את כל העופות ומכניסים לעוד כרבע שעה להשחמה.
מידי פעם אפשר לפתוח את התנור ובעזרת כף להרטיב את העוף עם הרוטב.


כשהעוף מוכן להוציא את התבנית מהתנור ולפני ההגשה לתת לעוף לעמוד כעשר דקות. אפשר אפילו להפוך חזרה את המשולשים כדי שרוב הבשר יהיה בתוך הרוטב ולא יתייבש.


להגיש לצד אורז לבן עם המון בצל מטוגן ושקדים קלויים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה