יום שבת, 24 במאי 2014

פסטה בולונז

אחת האהבות שלי היא פסטה. לא משנה איזה צורה או באיזה רוטב.
טוב, כמובן כל עוד אין בה חצילים הכל הולך...

שילוב של בשר עם פסטה יוצר את הארוחה האולטימטיבית- פשוט פותר את הבעיה של מה להכין תוספת או לחילופין איזה מנה בשרית בא לי להכין.
בגלל זה אני בדרך כלל מחזיקה בשר טחון בבית. קונה כמות, מחלקת למנות ומקפיאה שיהיה למקרה שיתחשק לי להכין משהו בלי להצטרך לתכנן מראש וללכת במיוחד לקנות בסופר.

אני חושבת שזה המתכון הרביעי או אפילו יותר שאני מביאה לכם בשילוב עם העגבניות המיובשות תוצרת בית שהבאתי לכם מזמן.
הן פשוט הולכות מצויין עם כל כך הרבה מאכלים אני לא יכולה להפסיק לשלב אותן במנות. הן מוסיפות כל כך הרבה טעם וכמובן שכל עוד מכינים אותן בבית (ולא מתעצלים וקונים מוכנות מהסופר...) אתם יודעים בדיוק מה נכנס לצלחת ולגוף.

פסטה בולונז היא מנה שאני מכינה די הרבה. מנה שכל כך קלה להכנה ודי מהירה יחסית למנה בשרית כך שאפילו כשאין לי יותר מידי זמן פנוי אני משתדלת להכין כמות ממנה, ואז יש לי כבר כמה ארוחות בפעם אחת. כן, כן, גם רוטב מוכן כשאני מכינה יותר מידי אני מחלקת למנות ומקפיאה. פשוט מפשירים במקרר בלילה ויש לכם ארוחה חמה לערב למחרת כשאתם יודעים שאתם חוזרים מאוחר מהעבודה ולא יהיה כוח להכין משהו שלוקח יותר מעשר דקות.

כמה דגשים-
- אני משתמשת בבשר בקר אבל אפשר תמיד לערבב לפי מה שאוהבים- חצי בקר חצי עוף וכו'...
- לא חייבים עגבניות שרי, פשוט היו לי כמה כבר ממש בשלות במקרר אז החלטתי להכין איתן אבל אפשר להכין עם עגבניות רגילות, כמות של שתי עגבניות בינוניות יספיקו למתכון. למרות שאני מאוד אוהבת להשתמש בשרי בבולונז, הטעם הרבה יותר מרוכז מאשר עגבניות רגילות. ואתם גם לא חייבים להשתמש רק בשרי רגילות, אני שילבת בין השרי האדומות למנומרות, "ליקופן" הן נקראות בשוק\סופר.
- כן, כן, אתם קוראים נכון, שמתי כפית סחוג. החריפות העדינה שהסחוג נותן מאוד מוסיפה למנה. אבל אתם לא חייבים לשים את כל הכמות, או בכלל. למרות שכדאי.

פסטה בולונז
3-4 מנות
400 גר' בשר בקר טחון
1 בצל גדול קצץ דק
6-8 שיני שום קצוצות
2 כפות עגבניות מיובשות משומרות בשמן
10-12 עגבניות שרי בשלות וחצויות
1 כפית שטוחה סחוג (אפשר פחות)
מלח
פלפל שחור גרוס
אורגנו
טימין
פסטה גדולה בצורה שאוהבים



במחבת גדולה מטגנים במעט שמן זית את הבצל. אליו מוסיפים את העגבניות המיובשות ומערבבים היטב.


כשהבצל זהוב מוסיפים את השום מטגנים עוד כשתי דקות.
לאחר שהבצל והשום מטוגנים היטב מוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים הכל יחד עד שהבשר מבהיר ומטוגן כמעט לגמרי.


בשלב הזה מוסיפים את עגבניות השרי, מתבלים במעט מלח ופלפל שחור ומערבבים היטב.



מכסים חלקית ומבשלים על אש בינונית עד שהעגבניות מתרככות.
מערבבים היטב ומתבלים בסחוג, אורגנו וטימין לפי הטעם.


מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן, מסננים מהמים ומגישים עם הרוטב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה