יום שבת, 24 במאי 2014

מנת סלמון וירקות ירוקים עם די הרבה צ'ילי

זוכרים את מנת הסביצ'ה שהכנתי לפני כמה חודשים?
אז כשקניתי את הדג קניתי חתיכה די גדולה, חצי ממנו ביקשתי ממוכר הדגים שיוריד את העור בשביל הסביצ'ה והחצי נשאר עם העור. כי עוד לא החלטתי מה לעשות איתו.

באיזשהו שלב של השבוע נזכרתי שיש לי את הדג במקפיא והחלטתי להכין משהו.
אז הוצאתי את הדג יום קודם להפשרה במקרר ובערב החלטתי שאני מכינה משהו.
אבל עדיין לא ידעתי מה להכין.

דרך קבע אני מחזיקה במקפיא גם שקיות של ירקות קפואים- אפונה, ברוקולי, שעועית... דברים כאלה שהם לא תמיד בעונה וגם בעייתי למצוא טריים מאוד כשהם כן בעונה.
אני מאוד אוהבת ירקות ירוקים. הם מאוד טעימים וכשהם מבושלים נכון ולא חולטים אותם למות הם גם שומרים על הערכים התזונתיים שלהם.

במסעדה שאני עובדת בה יש מנה של סלמון עם שעועית ירוקה וזיתים מאוד טעימה וכאן הכנתי סוג של מחווה למנה. שילוב של טעמים שאני אוהבת- צ'ילי ועגבניות מיובשות ביתיות (אני בטוחה שכבר נמאס לכם לראות אותן בכל מנה שאני מכינה בזמן האחרון, לי עדיין לא נמאס. אבל מבטיחה שאני אעשה הפסקה. לפחות בקינוחים אני לא מכניסה אותן...) יחד עם הירקות הירוקים והסלמון הולך נהדר.

כמה דגשים-
- כמובן שעדיף להשתמש בדג טרי, אבל גם קפוא מסתדר.
- כנ"ל לגבי הירקות, אם אתם מוצאים אפונה טרייה, לכו על זה!
- לא חייבים להשתמש בשני סוגי הצ'ילי, אני מאוד אוהבת את השילוב ביניהם כי הצ'ילי המתוק לא מספיק חריף לפעמים וצריך חיזוק.

סלט פסטה עם סלמון וירקות ירוקים
2 מנות
500 גר' פילה סלמון עם העור
4 שיני שום כתושות
מלח גס גרוס
פלפל שחור גרוס
צ'ילי גרוס
2 כפות שמן צמחי (סויה\קנולה...)
צ'ילי מתוק
סויה
1 כוס שעועית ירוקה קפואה
1/2 כוס אפונה קפואה
2 כפות עגבניות מיובשות
7 זיתי קלמטה מגולענים וחתוכים לרבעים
2 כוסות פסטה גדולה מבושלת מסוג שאוהבים



מתבלים את הסלמון בשמן, שום, פלפל שחור, צ'ילי מתוק וגרוס לפי הטעם ומעט מלח גס גרוס (מתבלים בהמשך בסויה אז לא צריך הרבה מלח) ונותנים לדג לעמוד כעשר דקות.


לאחר עשר דקות מורידים את השום הכתוש מהדג ושומרים בצד.
מחממים מחבת בינונית וכשהיא חמה מניחים את הדג כשצד העור למטה. מטגנים עד שהדג מחליף צבע כמעט עד לאמצע (אפשר לראות הכי טוב מהצד העבה של הפילה).


זה טיגון מאד מהיר, לא לוקח יותר מ 2-3 דקות, לאחר מכן הופכים את הדג בזהירות ומטגנים עוד כשתי דקות. מורידים מהמחבת את הדג לצלחת ומניחים בצד.


הדג לא צריך להיות מוכן לגמרי, הוא יכנס להקפצה אחרונה יחד עם הירקות.
מתחילים לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן.
חולטים את השעועית הירוקה במים רותחים כחמש דקות, מסננים מהמים ומעבירים לאותה מחבת שבה טיגנו את הסלמון יחד עם השום הכתוש מהמרינדה.


לאחר כשתי דקות מוסיפים את העגבניות המיובשות והאפונה הקפואה ומקפיצים יחד עוד כשלוש דקות.
מתבלים במעט סויה ומוסיפים את הזיתים. מערבבים היטב וטועמים אם צריך לתקן תיבול.
מורידים מהדג את העור (אפשר לאכול אותו ככה סתם, אבל למנה הוא לא נכנס), בעזרת מזלג מפוררים לחתיכות גדולות את הדג ומוסיפים אותו למחבת יחד עם הירקות.



מערבבים בעדינות כדי שלא לפורר אותו עוד יותר, ממש מחממים אותו כשתי דקות יחד עם הירקות שיתפוס את הטעמים אבל לא המשך בישול ארוך כדי שלא יתייבש.
מסננים את הפסטה מהמים ומזלפים מעט שמן על הפסטה שלא תדבק. מניחים אותה בקערת הגשה ומעליה את תערובת הירקות והדג.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה