יום חמישי, 22 באוקטובר 2015

בייגל'ס אמריקאים קלים להכנה

ריח של מאפים חמים וטריים עושה לי טוב על הלב. ובבטן. וקצת רעב קל. כזה שגורם לי לרצות להכין סנדביץ' מלא בדברים טובים.
לחמניות זה אחלה לכריך לבית הספר וחלה טרייה מושכת איתה המון רוטב של החריימה אבל יש עוד מאפה אחד קטן יחסית, כזה שביחסית קצת השקעה מקבלים תמורה שמביאה איתה קריאות התפעלות וקולות הנאה בלתי נגמרים.
הבייגל'ס.

לפני כמה ימים החלטתי שמתחשק לי להכין בייגל'ס, כאלה כמו של האמריקאים עם הגבינת שמנת והסלמון המעושן, או לחילופין ארוחת בוקר בקפולסקי. גם זה סוג של נוסטלגיה.
במתכון המקורי השתמשו בסירופ לתת. אין לי מושג איפה אפשר להשיג את המרכיב הזה בהתראה קצרה אז החלטתי לנסות לעבוד עם ההיגיון ולהגיע לחלופה שקצת יותר בהישג ידי.
פתאום עלתה לי מחשבה, למה לא לנסות להחליף את המים וסירופ הלתת שבמתכון עם בירה?
אולי הטעם לא יהיה אותו הדבר בדיוק, אבל שווה לנסות!
ותקשיבו, זה אחד הבצקים שהכי נהנתי לעבוד איתם בזמן האחרון! הוא כל כך נעים וקל לעבודה שהיה שווה את ההשקעה בכל השלבים והפרטים הקטנים.
הוא אמנם בצק קצת כבד בסופו של דבר, אבל הבייגל'ס הרי לא אמורים להיות קלים כמו נוצה ככה שהייתי מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית.

מבחינת הבירה- ממש לא משנה באיזה תשתמשו, פשוט פתחו בקבוק, קחו שלוק קטן ובכל השאר תשתמשו (זה מה שאני עשיתי, רק כדי לבדוק שהבירה טובה. באמת!)
מבחינת התוספות שעל הבייגל'ס- שימו מה שבא לכם. אני עשית מיקס של סומסום, פרג ומלח גס וסומסום, גרגירי חרדל ומלח גס. סתם ככה כי זה מה שהיה לי קרוב ליד באותו הרגע.

ועוד טיפ קטן לפני שאתם מתחילים בעבודה, אני מציעה שתכינו כבר כמות כפולה מראש כי הם מתחסלים במהירות...
אמנם אין לי גבינת שמנת וסלמון מעושן במקרר, אבל חמאת בוטנים וריבה עושים את העבודה לא רע בכלל. 


בייגל'ס
8 יח'
500 גר' קמח לבן
20 גר' מלח גס
300 מל' בירה
10 גר' שמרים יבשים
20 גר' סוכר
1 ביצה
50 גר' חמאה או 2 כפות שמן צמחי


שמים את הקמח והמלח בקערת המיקסר.
בקערה בינונית מערבבים את הבירה, שמרים וסוכר ומניחים בצד לכ- 5 דקות. מוסיפים לקערת המיקסר.


ממיסים את החמאה ומוסיפים לקערה, טורפים את הביצה וגם אותה מוסיפים לקערת המיקסר.
מעבדים את הבצק עם וו לישה עד שהוא נאסף לכדור אחיד. אם הבצק מעט דביק, אפשר להוסיף מעט קמח.



מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח וממשיכים ללוש את הבצק ביד עוד כעשר דקות עד שהבצק הופך חלק, גמיש ורך. כדאי מאוד שלא לוותר על השלב הידני, ממש אפשר להרגיש את ההבדל ביד, הבצק הופך כמעט מבריק.


מעבירים את הבצק לקערה, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים עד הכפלת הנפח כשעה וחצי.
לאחר כשעה וחצי מורידים את הניילון, מוציאים את האוויר מהבצק ומעבירים למשטח עבודה מקומח קלות. מחלקים את הבצק ל- 8 חלקים שווים.


כל חלק משטחים בעדינות, את הקצוות מקפלים למרכז והופכים. את הכדור מגלגלים על משטח העבודה עד שהשכבה העליונה חלקה ומתוחה.





בעזרת אצבע מקומחת יוצרים חור במרכז הכדור ומותחים אותו בעדינות. כדאי לעשות חור קצת יותר גדול מהמתוכנן כי הוא נסגר מעט בזמן ההתפחה השניה והאפייה.


מניחים את הבייגל'ס המוכנים מעל נייר אפייה משומן מעט, מכסים במגבת דקה ומתפיחים עוד כ- 20 דקות.
מרתיחים סיר עם מים, כפית דבש ומעט מלח. כשהמים רותחים מכניסים את הבייגל'ס לסיר ומבשלים למשך 30 שניות וכשהבייגל צף הופכים ומבשלים עוד כ 30 שניות.


מוציאים מהמים בעזרת כף מחוררת, מסננים מכמה שיותר מים ומניחים חזרה על התבנית.
כשכולם מבושלים מורחים אותם בחלבון ומפזרים מעל את התוספות שרוצים.


מכניסים לאפייה בתנור מחומם מראש לחום גבוה (200) כ- 25 דקות.
כשהבייגל'ס מוכנים מניחים על רשת לקירור מוחלט.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה