יום שני, 7 באפריל 2014

תחתיות ארטישוק עם מנגולד וגבינות

בטח כבר הבנתם שאני אוהבת להסתובב אצל הירקן ולא תמיד אצל אותו אחד. בעיקרון יש שניים שאני קונה אצלם, מנסה לגוון ולראות אולי לאחד יש משהו מעניין יותר מהשני.
הפעם חזרתי עם מנגולד וארטישוקים.

החלטתי שאני רוצה למלא את התחתיות הארטישוק במנגולד. אבל מה, שוב זה יהיה עם בשר טחון?
לא, הפעם אני מהמרת ועושה ניסוי. החלטתי למלא בגבינות.
כן, עד כמה שאני אוכלת גבינות, זה גם בדרך כלל אותן הגבינות- קשקבל ופרמזן.
מה שיהיה, יהיה. אני מנסה.

נכון שבדרך כלל אני מתעצלת וקונה תחתיות ארטישוק קפואות, אבל הפעם החלטתי כן להשקיע ובזכות העובדה שעכשיו אנחנו בשיא עונת הארטישוקים, הם זמינים כמעט בכל מקום ובמחיר סביר.
אז לקחתי את את עצמי ואת הארטישוקים בידיים והתחלתי לקלף.
את האמת זה לא לקח כל כך הרבה זמן כמו שחשבתי. קצת סבלנות ויש תחתיות ארטישוק טריות ונקיות תוך עשרים דקות.

לניקוי הארטישוקים-
בעזרת סכין מסור (עם שיניים) מורידים את הגבעול ומעט מהחלק התחתון של הארטישוק ואת מירב העלים הירוקים.
בעזרת סכין חדה קטנה, רצוי חלקה, מתחילים לקלף את העלים החיצוניים שנמצאים מסביב לתחתית, ה- 1/3 התחתון של התפרחת, ממש כמו תפוח. ככה עד שמורידים את כל העלים ומגיעים ללב עצמו.
רק לא להוריד יותר מידי, בקלות אפשר להוריד יותר מידי ואחר כך לא נשאר כלום.
אם עדיין נשארו קצוות של עלים בחלק העליון של הלב, מורידים אותם בעזרת הסכין.
בעזרת כפית מוציאים את החלק הפנימי, "השערות", ממש מגרדים את תוך הלב עד שנוצר השקע הנקי.
לאחר שמנקים כל תחתית ארטישוק מעבירים אותה לקערה עם מים קרים ומיץ מחצי לימון, כדי שלא ישחירו.
לב הארטישוק
מי שלא רוצה להתחיל להתעסק עם ניקוי הארטישוקים, זה גם בסדר. פשוט להפשיר במקרר את כמות התחתיות הרצויה.

כמה דגשים-
כדאי לבחור את הארטישוקים כשעלי התפרחת כמה שיותר ירוקים וסגורים.
לא משנה אם הארטישוק גדול או קטן, רק שימו לב שאם אתם בוחרים ארטישוקים קטנים, כך יהיו גם התחתיות- קטנות. קחו בחשבון אם המנה היא להגשה במזנון ואז אולי תחתית קטנה יותר גם תתאים יותר לצורת ההגשה.
העגבניות המיובשות שבמנה הן אלו שאני מכינה לבד. אתם יכולים למצוא את המתכון בפוסט לסלט הפסטה עם הברוקולי והעגבניות המיובשות מלפני חצי שנה. אני מעדיפה אותן על הקנויות כי אז אני יודעת כמה הן מלוחות ואיזה תיבול יש בפנים.
לא הייתי מחליפה את הגבינות באחרות, הן מספיק עדינת כדי להשתלב מצויין עם הטעמים של המנגולד והארטישוק.
את המנגולד אפשר להמיר בתרד טרי.
אם חשבתם שהמתכון שלי פטריות ממולאות בגבינות טעים, כדאי לכם לנסות את המתכון הזה...


תחתיות ארטישוק ממלואות מנגולד וגבינות

8 תחתיות ארטישוק נקיות
1 בצל בינוני קצוץ דק
5 שיני שום כתושות
4-6 עגבניות מיובשות
200 גר' עלי מנגולד- רק החלק הירוק
120 גר' קשקבל מגורד
80 גר' פרמזן מגורד
מלח
פלפל שחור
אגוז מוסקט
פירורי לחם מתובלים\מוזהבים או קמח מצה
שומשום




אם משתמשים בארטישוק טרי- מנקים את תחתיות הארטישוק ושמים אותן בקערה עם מים וחצי לימון סחוט.


מרתיחים מים בסיר, מוסיפים כף מלח גס ומבשלים את תחתיות הארטישוק כ- 10 דקות. לאחר 10 דקות מוציאים אותן חזרה לקערה עם מי הלימון לעצירת הבישול.

כן, כן, אלו מי הבישול של הארטישוקים.
במחבת גדולה מטגנים את הבצל עד הזהבה, מוסיפים את השום הכתוש ומטגנים עוד כשתי דקות.
מוסיפים את העגבניות המיובשות ומטגנים הכל יחד כשתי דקות נספות, עד שהעגבניות הוציאו את הטעמים למחבת והתחילו להתפרק.


קוצצים גס את עלי המנגולד ומוסיפים למחבת. מטגנים הכל יחד עד שעלי המנגולד מתחילים לאבד מהנפח שלהם ומתכווצים לחצי אבל לא לטגן אותם עד שהם מאבדים את הצבע הירוק הכהה.
מוציאים את התערובת לקערה ולקרר מעט.
מוסיפים את הגבינות ומתבלים לפי הטעם, תזכרו שהעגבניות המיובשות מעט מלוחות אז בזהירות עם המלח.



מוציאים את תחתיות הארטישוק מהמים ומייבשים בעדינות.
ממלאים כל תחתית בכמות די גדולה של תערובת המלית ומהדקים חזק, כך שתיווצר כמעט צורה עגולה, כמו כדור.


מערבבים בקערה מעט פירורי לחם ושומשום ומגלגלים בהם את התחתיות הממולאות.


את התחתיות המצופות מעבירים לתבנית אפייה מתאימה ומכניסים לאפייה בחום גבוה (200) לכעשרים דקות, עד שהפירורים מוזהבים קלות.


כדאי להגיש כמה שיותר קרוב לזמן האפייה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה