יום חמישי, 22 בינואר 2015

פסטה עם אפונה ושום מטוגן

כמעט כל מנה אצלי מתחילה עם בצל ושום מטוגנים. פשוט כי הם נותנים כל כך הרבה טעם וזה בסיס התחלתי מצויין כמעט לכל מאכל- רוטב, מרק או תבשיל מלא בכל טוב.

הפעם אני נותנת את הבמה רק לשום. כשמשתמשים בו בחוכמה ובמידה (למרות שאני ידועה בשימוש שלי בשום, אתם יכולים לראות את הכמויות שלו בערך בכל מתכון של עוף אצלי...) הוא מוציא את הטעמים הנכונים ונותן דגש על הטעמים של חומרי הגלם הנלווים אליו.
בעבודה עם שום צריך מאוד להיזהר שלא לשרוף אותו בזמן הטיגון אחרת הוא ייתן טעם מר נוראי לכל המנה.

הפעם אני מכינה מנת פסטה קלילה עם שום מטוגן יחד עם צלפים שנותנים מליחות אחרת לשילוב הטעמים של השום והאפונה וטעם מיוחד לכל המנה.
שקית של אפונה קפואה שיושבת בפריזר היא המוצא האידאלי לכל מנת פסטה זריזה.
שילוב האפונה יחד עם שאר המוצרים שבדרך כלל אני מחזיקה בבית- שום תמיד יש וצנצנת של צלפים שמחזיקה המון זמן כי כל פעם אני משתמשת בכמות קטנה, פותר את המחשבה הקבועה שיש בראש כשחוזרים מהעבודה ואין כוח לחשוב מה עכשיו מכינים לארוחת הערב.

פסטה עם אפונה ושום
2 מנות
5 שיני שום כתושות
1 כף צלפים
3 כפות שמן זית
1 כוס אפונה קפואה
פלפל שחור גרוס
אורגנו מיובש
50 גר' גבינת פטה עיזים מפוררת
פרמזן מגורד
חצי חבילת פסטה גדולה (קונכיות גדולות או פנה)


מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן
מחממים מחבת בינונית עם שמן הזית ומטגנים את השום הכתוש על להבה נמוכה כדי שלא ישרף עד שהוא שחום.


קוצצים את הצלפים ומוסיפים למחבת לטיגון קצר יחד עם השום.


כשהפסטה מוכנה, מסננים אותה מהמים ומוסיפים את השום והצלפים. מערבבים היטב, מוספים את האפונה הקפואה ואת גבינת הפטה ומתבלים בפלפל שחור ואורגנו. לדעתי אין צורך להוסיף מלח כי הצלפים והגבינה מספיק מלוחים אבל כדאי לטעום למקרה שצריך לתקן תיבול.


מבשלים הכל יחד כשתי דקות כדי שהפסטה תתפוס את הטעמים ושהגבינה תתרכך.
מעבירים לכל הגשה ומפזרים פרמזן מגורד מעל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה