יום רביעי, 9 במרץ 2016

תבשיל עוף עם פלפלים מיובשים, ארטישוק ירושלמי ושעועית לבנה

בעבודה מזדמן לי לראות ולטעום דברים ומרכיבים חדשים שעד היום לא יצא לי לנסות במטבח הביתי שלי.
למרות שכל סיבוב בשוק ראיתי אותם מציצים משקי היוטה שבחנויות התבלינים, לא באמת ידעתי מה לעשות איתם ואיך הם משתלבים במנה.

הפלפלים המיובשים שתמיד ישבו להם בשקט בצד, מתוקים או חריפים, תמיד סיקרנו אותי.
שבוע שעבר אחרי כמה סידורים החלטתי לעשות סיבוב בשוק ברמלה, לתת לעצמי איזה שעה של פינוק בשוק. כן, אני אוהבת שווקים ובמיוחד את זה של רמלה.
אז אחרי חצי מנת פלאפל וכוס לימון (כי הפלאפל לא יורד בלעדיו) נכנסתי לחנות התבלינים\יבשים שלדעתי מציעה את המבחר הגדול והטוב ביותר בשוק ואספתי לי כמה דברים מהשקים שעמדו והציעו את מרכולתם לכל דורש.

בסוף כמובן שיצאתי משם עם קצת יותר מידי דברים והרבה מעבר למה שתכננתי לקנות, כי זה מה שקורה לי בדרך כלל בשוק, אבל כמובן שלכל דבר יש שימוש ובסופו של דבר הכל יגמר.
טוב, על השוק אני יכולה לדבר בלי סוף, אז נחזור לנושא שלכבודו התכנסנו. הפלפלים המיובשים.
באמת שלא ידעתי מה לעשות איתם אבל החלטתי ללכת עם האינטואיציה שלי ואם הם מיובשים אז נשרה אותם.

לאט לאט ותוך כדי ההכנה התגבשה לה המנה. מאוד רציתי לשלב שעועית לבנה בעיקר כי זה אחד המרכיבים שהיו במנה שטעמתי, אבל חוץ ממנה לא ידעתי מה להוסיף. במקרה בבוקר קפצתי לירקן והארטישוק הירושלמי נראה לי מאוד מתאים למנה אז לקחתי כמה בודדים והחלטתי לנסות, מה כבר יכול להיות?

זה תבשיל מצוין לימי החורף הקרירים והאפרוריים שחזרו אלינו.
וכמובן שכמו כל תבשיל עם קטניות, רצוי להכין אותו יום לפני ההגשה, הטעמים מתפתחים הרבה יותר עם הזמן.

תבשיל עוף עם פלפלים מיובשים
2 כרעיים מחולקות
2 בצלים בינוניים
שיניים מראש שום שלם
8 פלפלים מתוקים מיובשים
2 כוסות שעועית לבנה מושרית לילה
6 יח' ארטישוק ירושלמי
5 כפות שמן זית
1 כוס יין אדום יבש
מלח גס
פלפל שחור גרוס

שבבי צ'ילי לפי הטעם


משרים את הפלפלים היבשים במים רותחים למשך כשעתיים לפני ההכנה.



מקלפים את הבצלים, חוצים לחצי לאורך ופורסים לרצועות דקות לאורכם. מקלפים את שיני השום וחותכים גס.


מחממים את שמן הזית בסיר גדול ומוסיפים את הבצל. מטגנים עד הזהבה קלה ומוסיפים את השום. ממשיכים לטגן עוד כשלוש דקות.
מקלפים את הארטישוק הירושלמי, פורסים לטבעות דקות, כחצי ס"מ, ומוסיפים לסיר. ממשיכים לטגן יחד עוד כחמש דקות.


מסננים את הפלפלים המושרים מהמים, מורידים את הגבעול הקטן מהקצה וקוצצים גס. מוסיפים לסיר ומערבבים היטב.


מוסיפים את השעועית המושרית, מתבלים במלח ופלפל שחור ומערבבים היטב.
מוסיפים את כוס היין ומביאים לרתיחה.


מנקים את הכרעיים, מוסיפים לסיר, ממש מכניסים אותן בין שאר המרכיבים וממלאים במים רותחים עד כדי כיסוי ועוד כס"מ מעל פני השטח.
מביאים שוב לרתיחה מכוסה, מחלישים מעט את הלהבה ומבשלים ברתיחה עדינה כשעה.


טועמים ואם צריך מתקנים תיבול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה